باب دیلن به کاخ سفید هم نمی‌رود

12 آذر 1395 9:26 ق.ظ جهان

باب دیلن هنرمند مطرح آمریکایی که از سوی کمیته نوبل به عنوان برنده جایزه ادبیات سال ۲۰۱۶ معرفی شده است، اما نمی‌تواند در مراسم رسمی اهدای جوایز در سوئد شرکت کند، در مراسم کاخ سفید نیز غایب خواهد بود.

کمیته جوایز نوبل در استکهلم اواخر مهر ماه اعلام کرد که جایزه ادبیات امسال را به باب دیلن خواننده و ترانه سرای مشهور آمریکایی به دلیل «ابداع زبانی نو و بیانی شاعرانه در ترانه سرایی آمریکا» اعطا خواهد کرد.

اما آکادمی نوبل اواخر آبان ماه اعلام کرد که آقای دیلن با ارسال نامه ای اطلاع داده است به علت «تعهداتی که از پیش داده است»، قادر نخواهد بود در مراسم رسمی اهدای جایزه در استکهلم شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این هنرمند سرشناس ۷۵ ساله آمریکایی همچنین قادر نیست در مراسم دیدار باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده با برندگان جوایز امسال نوبل از آمریکا در کاخ سفید نیز شرکت کند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در نشست خبری خود خطاب به خبرنگاران گفت، «متاسفانه … باب دیلن امروز در کاخ سفید نخواهد بود.» وی البته به دلیل عدم حضور آقای دیلن در این دیدار اشاره نکرد.

مراسم کاخ سفید عصر امروز، و پیش از مراسم رسمی اهدای جوایز به برندگان نوبل در سوئد، برگزار می‌شود. مراسم رسمی اهدای جوایز نوبل شنبه ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر ۱۳۹۵) در شهر استکهلم پایتخت سوئد برگزار می شود.

باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ میلادی، به باب دیلن بابت یک عمر فعالیت هنری و تاثیرگذاری او در عرصه هنر و موسیقی، «مدال آزادی»، بالاترین مدال ریاست جمهوری ایالات متحده به شهروندان آمریکایی، را اعطا کرد.

امین بانی هوای دوری