دانلود آهنگ ایرانی

درخشش خواننده ای که در مترو می خواند

23 اردیبهشت 1396 12:09 ق.ظ ایران

دور نهایی بخش پاپ برنامه هزارصدا برای انتخاب بهترین خواننده سال ۹۵ با حضور اساتید شعر و آهنگسازی و آواز، پویا نیکپور، مهرداد نصرتی، سیامک عباسی و حسین غیاثی عصر روز پنجشنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

 

 

 

 

برنامه با خواندن ترانه ای از زنده‌یاد حسین منزوی، توسط مجری برنامه آرش نصیری آغاز و سپس تیتراژ برنامه با آهنگی از سیامک عباسی و شعری از حسین غیاثی پخش شد.

در ابتدای مراسم، بهمن عصار، که برنده ی فینال سال ۹۴ هزارصدا بود، قطعه‌ای را با نام «یهویی شد» اجرا کرد و مورد توجه حضار قرار گرفت. اولین شرکت‌کننده مصطفی پاریزی بود که آهنگ «ای وای» را با ترانه و آهنگسازی خود و تنظیم سعید شیخان اجرا کرد. هر چهار کارشناس برنامه از اجرای پاریزی راضی بودند و از رنگ صدا و تلفیق شعر و موسقی و ملودی تعریف کردند.

شرکت‌کننده دوم محمدرضا قاسمی بود که آهنگ «پناهنده» با ملودی استاد لطفی و ترانه‌ای از شهاب شهرزاد را اجرا کرد. سیامک عباسی درباره‌ی اجرای او گفت که استرس زیادی در اجرا داشت و به لحاظ تحریر و تکنیک مناسب نبود، اما قدرت صدای خوبی داشت. مهرداد نصرتی نیز به کوک نامناسب اجرای او اشاره کرد. طبق نظر حسین غیاثی، روایت ترانه آغاز خوبی داشت اما در اواسط کار کمرنگ‌تر شده بود. پویا نیکپور به وسعت صدای او و تلاش برای ایجاد حس مثبت در کار اشاره کرد.

رضا احمدی آهنگ بعدی را با نام «معذرت می‌خوام» با ترانه‌ای از رضا معظمی اجرا کرد. غیاثی در مورد ترانه گفت که این ترانه صرفا یک ترانه معمولی است و هیچ نقطه درخشان خاصی ندارد. نصرتی به رنگ و جنس صدای خوب و نیز وجود فالشی در اجرا اشاره کرد. عباسی هم صدای او را باا حساس دانست و این نکته را یادآور شد که احمدی روی صدایش کنترل مناسبی نداشته است. پویا نیکپور نیز اشاره کرد که انتخاب این کار برای فینال کار هوشمندانه‌ای نبوده و کار ریتمیک می‌توانست برای او موفقیت‌آمیزتر باشد.

اجرای بعدی توسط امید طهماسبی انجام شد. او آهنگی به نام «حس خوب» با ترانه‌ای از مجید صالحی و ملودی مرتضی لطفی و تنظیم فرید مهاجرپور را اجرا کرد. پویا نیکپور سبک اجرای او را تحسین و کرد و گفت که طهماسبی زبان بدن خوب، صدای خوب و اجرای تمیزی داشت. عباسی نیز از تحریرها و حرکات و اجرای وی بسیار راضی بود. نصرتی و غیاثی نیز از اجرای او بسیار راضی بودند.

نکته جالب این بود که بنابر آنچه نصیری عنوان کرد امید طهماسبی به همراه دوستش در مترو ساز می زند و می خواند و کارشناسان اجرای راحت و توانایی دیالوگش با تماشاگران را نتیجه اجرای مستقیم برای مردم دانستند.

شرکت کننده ی بعدی کسرا احدیان بود که آهنگ «لحد» را با شعری از علیرضا آذر اجرا کرد. عباسی درباره‌ی صدای خاص و منحصربفرد او گفت و اضافه کرد که موضوع ترانه موضوع سنگینی بوده و در جامعه‌ی امروز ما چنین ترانه‌هایی با استقبال مواجه نمی‌شوند. نصرتی درباره‌ی فقدان ملودی خوب در این کار حرف زد و گفت که این آهنگ نیازی به تحریر خاصی نداشت. غیاثی هم به فاخر بودن شعر اشاره کرد و نیکپور هم از صدای وی راضی بود.

پس از آن علی احمدیان برای اجرا به روی صحنه دعوت شد. احمدیان یکی از برندگان دور فینال دور اول هزارصدا بود که به صورت مهمان قطعه ای را اجرا کرد که با وجود آنکه قرار نبود مورد نقد و بررسی قرار گیرد، سیامک عباسی لب به تحسین او گشود و صدا و اجرایش را به سلیقه خودش نزدیک دانست.
آخرین خواننده، علی بنیادی، آهنگ «افسونگر» را با شعری از استاد معینی کرمانشاهی و ملودی خود اجرا کرد. غیاثی در مورد فضای تصویری ترانه صحبت کرد. نصرتی هم پس از تعریف از صدای او اظهار داشت که تحریرهای کار خوب از آب درآمده و به کار نشسته است. عباسی به بد بودن تلفیق‌ها اشاره کرد، اما در آخر گفت که صدای او دلنشین است و رنگ خاصی دارد. پویا نیکپور هم به تنظیم اولیه و به خلاقیت استفاده‌شده در کار اشاره کرد.

در پایان اهورا ایمان به عنوان خواننده‌‌ی مهمان، به همراه نوازندگی وحید مهراد، سه قطعه را اجرا کرد. او در ابتدا دو قطعه «گله دارم» و «پروانه پوش» را اجرا کرد و سپس به درخواست آرش نصیری و به یاد افشین یداللهی، «سلام آخر» را هم به زیبایی اجرا کرد.

پس از این اجراها، محسن رجب پور،مالک ترانه ی شرقی، به دعوت مدیر و مجری برنامه هزارصدا روی صحنه حاضر شد و چند دقیقه درباره شیوه های موفقیت در مارکت موسیقی سخن گفت.

در انتهای برنامه، سیامک عباسی به نمایندگی از گروه داوران نفرات برتر اعلام کرد. بنابر ایعلام هیات داوران علی بنیادی نفر سوم، مصطفی پاریزی نفر دوم و امید طهماسبی هم به عنوان نفر اول این دوره از برنامه هزارصدا انتخاب شد.

پیش از این اعلام شده بود که جایزه نفر اول، تولید کامل یک قطعه موسیقی برای نفر اول و پخش ویژه و مناسب آن است که شرکت محسن رجب‌پور مدیر شرکت ترانه شرقی هزینه آن را به برنده اهدا خواهد کرد.

امین بانی هوای دوری