محسن آقایی،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

آقایی: هیچ نهادی از بچه‌های موسیقی محلی حمایت نمی‌کند

17 خرداد 1399 8:52 ق.ظ ایران

سرپرست گروه موسیقی آوای موج بوشهر می‌گوید نزدیک به یک سال است که هنرمندان موسیقی محلی اجراهای زیادی نداشته‌اند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،  محسن آقایی نوازنده نی انبان و سرپرست گروه موسیقی آوای موج بوشهر درباره فعالیت‌های این گروه به هنرآنلاین گفت: ما از روزهای اول قرنطینه چند ویدئو خانگی ساختیم و منتشر کردیم. سعی ‌کردیم در آثارمان از اعضای مختلف گروه‌های موسیقی بوشهری استفاده کنیم و به همین خاطر هر سری یک نوازنده یا خواننده بوشهری ‌آوردیم تا با ما همکاری کنند. استقبال بسیار خوبی هم از آن قطعات صورت گرفت.

وی عنوان کرد: آلبوم “سمبو سیاه” را به‌تازگی منتشر کردیم که در آن آقای عیسی سلیمیان به‌عنوان خواننده با ما همکاری کرد. در یک سری قطعات هم آقای امیر میرشکاری به‌عنوان خواننده فعالیت کردند. علاوه‌ بر این مشغول برنامه‌ریزی هستیم که دو سه قطعه صوتی خوب همراه با تصویر آماده کنیم تا پس از اخذ مجوز آن‌ها را منتشر کنیم.

 

این نوازنده در رابطه با تأثیر کرونا بر وضعیت موسیقی نواحی اظهار داشت: من وقتی با گروه‌های موسیقی نواحی صحبت می‌کردم، همه می‌گفتند پس از ماه‌ رمضان سال گذشته برنامه‌های کمی برگزار کرده‌اند. سال گذشته بعد از ماه رمضان به گرمای هوا خوردیم، بعد ماه محرم آمد و در ادامه حوادث آبان‌ماه و شهادت حاج قاسم سلیمانی رخ داد و برنامه‌های زیادی لغو شدند. جدا از لغو شدن برخی از سفرهای بین‌المللی ما، تمام اجراهای ما در چند ماه گذشته لغو شدند.

آقایی ادامه داد: الآن نزدیک به یک سال است که ما بچه‌های موسیقی محلی اجراهای زیادی نداشته‌ایم. در این مدت از طرف هیچ ارگان و نهادی نیز هیچ حمایتی هم نشده‌ایم. یک سؤال هم نپرسیده‌اید که شما زنده هستند. فکر نمی‌کنم اصلاً برایشان مهم باشد.

این نوازنده درباره برنامه‌های آینده گروه بیان کرد: مشخص نیست که چه زمانی کنسرت‌ها از سر گرفته می‌شود ولی اگر مجوز کنسرت‌ها صادر شود، ما دیگر سراغ اجراهای ارگانی که قبلاً می‌رفتیم نمی‌رویم. اگر ارگانی تماس بگیرد باید همه گروه من را بخواهد و نه این که بگوید یک گروه پنج شش نفری بیاورید. برنامه ما برای آینده این است که کنسرت برگزار کنیم.

امین بانی هوای دوری