ابراهیم کهندل ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

آلبوم موسیقی «یاغی» منتشر می شود

23 شهریور 1399 7:27 ق.ظ ایران

آلبوم موسیقی«یاغی» به خوانندگی ابراهیم کهندل خواننده موسیقی قشقایی و همکاری گروه موسیقی «مینیاتور» با تنظیم «فردین رستمی» به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،  آلبوم موسیقی«یاغی» به خوانندگی ابراهیم کهندل خواننده موسیقی قشقایی و همکاری گروه موسیقی «مینیاتور» با تنظیم «فردین رستمی» به زودی منتشر می‌شود.

آلبوم موسیقی قشقایی «یاغی» شامل ۸ ترک است که از اسفند ۱۳۹۸ تا شهریور ۱۳۹۹ ضبط شده است.

 

بازآفرینی و تنظیم قطعات این آلبوم توسط فردین رستمی انجام شده است و در تولید این پروژه، جمعی از نوازندگان سرشناس موسیقی ایران نیز هنرنمایی کرده‌اند.

ابراهیم کهندل‌پور که علاوه بر خوانندگی، نوازنده سه‌تار قشقایی آلبوم موسیقی «یاغی» است، درباره این آلبوم می گوید: آلبوم موسیقی قشقایی «یاغی» شامل قطعاتی «یاغی»،«اله قلیخان»،«هلی همایونی» و… است که با اشعار میرزا ماذون قشقایی و ارسلان میرزایی منتشر می‌شود، در این پروژه موسیقیایی نوازندگان گروه موسیقی «مینیاتور» چون پدرام فریوسفی، نیلوفر محبی، میثم مروستی، آتنا اشتیاقی، هادی اسماعیلی و امیرارسلان دستان همکاری دارند.

ابراهیم کهندل‌پور، خواننده قشقایی و نوازنده سه‌تار قشقایی متولد ۱۳۴۶ در ایل قشقایی است. او آواز های قشقایی را در محضر بزرگانی چون هلاکوخان جانی‌پور، محمدحسن و ابوالحسن‌خان کهندل پور فراگرفت، همچنین ضمن یادگیری آواز به فراگیری سه‌تار نزد هلاکوخان جانی‌پور پرداخت، شیوه نوازندگی ابراهیم کهندل‌پور بر پایه سبک «صمصام» استوار شده است . وی تا کنون آلبوم‌های «لیله» و «سلام» را منتشر کرده و کنسرت‌های متعددی را در داخل و خارج از ایران اجرا کرده است.

امین بانی هوای دوری