نورالله علیزاده، محسن غلامی، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک

آلبوم «نواجش» اواخر بهار منتشر می‌شود

11 فروردین 1399 6:15 ق.ظ ایران

آلبوم «نواجش» مجموعه‌ای از تصنیف‌های موسیقی مازندران با صدای نور‌الله علیزاده، اواخر بهار امسال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، آلبوم «نواجش» گلچینی از تصنیف های موسیقی مازندران با آواز نورالله علیزاده و گردآوری و تنظیم محسن غلامی تا اواخر بهار امسال منتشر می‌شود.

این مجموعه موسیقایی متشکل از ۱۱ تصنیف فولکوریک مازندرانی است و برای همراهی ارکستر و گروه کر تنظیم شده است. قطعات انتخابی در دستگاه شور و سه گاه و همایون اجرا شده‌اند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مهدی ابراهیمی (نوازنده نی)، مجید طریقی (نوازنده تنبک)، رویا باقرزاده (نوازنده سنتور و تار باس)، محسن غلامی (نوازنده سنتور)، محسن قبادی (نوازنده ویلن سل)،‌ حسین رودگر آملی (نوازنده گیتار) اشاره کرد. سعید حاتمی ، فهیمه موسوی ، آیدا فرجی ، رویا باقرزاده ، محسن غلامی نیز اعضای گروه کر هستند.

نورالله علیزاده متولد ۱۳۳۲ اهل روستای شاه‌محله آمل و از خوانندگان مطرح موسیقی مازندرانی و نوازنده ساز «للِه‌وا» است که ردیف‌های سازی و آوازی موسیقی ایرانی را نزد استادانی چون جمشید عندلیبی، محمدعلی کیانی‌نژاد و استاد افشارنیا گذرانده است. علیزاده تکنیک‌های ساز نی را در ساز تخصصی و فولک «لَلِه‌وا» پیاده کرده است.

امین بانی هوای دوری