ابهام در برگزاری مرحله‌ی دوم نوازندگی فلوت به خاطر شرایط کروناواو موزیک , رسانه پخش موسیقی آنلاین

آذین موحد ،مجید سینکی، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،

داوران بخش ساز فلوت چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در خصوص بازبینی آثار مرحله اول جشنواره نکاتی را عنوان کردند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، «آذین موحد»، از اعضای هئیت داوران چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، در بخش ساز فلوت درباره بازبینی آثار گفت: «با توجه به نگاه جدی و اصولی‌تری که به نحوه انتخاب رپرتوارها داشتیم، کمک ‌کردیم سطح نوازندگی و جدیت نوازندگان نسبت به استانداردهای نوازندگی در جشنواره بالاتر بیاید. حضور در جشنواره نیازمند این است که فرد قابلیت‌های مافوق استاندارد داشته باشد. فکر می‌کنم انتخاب رپرتوار در مرحله اول نقش بسیار مهمی در این مسئله دارد. افرادی که تصمیم می‌گیرند در این مسابقه شرکت کنند اشخاصی هستند که به‌دلیل نحوه انتخاب رپرتوار این اطمینان را در خودشان دارند که مافوق استاندارد سن خودشان هستند. به هر حال نخبگی و قابلیت‌های خاص‌تری دارند که بتوانند در مسابقه شرکت کنند. در ارتباط با ساز فلوت، بخش عمده‌ای از شرکت‌کنندگان سطح بسیار بالایی داشتند و این جای خوشحالی دارد.»

 

این عضو هئیت داوری در توصیه به برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره عنوان کرد: «فکر می‌کنم امسال مرحله دوم، هم هیجان‌انگیز است و هم با یک سری ابهامات روبه‌رو شویم. تاکنون هیچ‌وقت تجربه چنین مرحله دومی را نداشته‌ایم. نوازندگان سازهای فلوت، ویلن و ویلنسل می‌بایست با پیانو همراهی کنند که این امر به‌راحتی نمی‌تواند صورت بگیرد. باید ببینیم مرحله دوم چطور پیش می‌رود.»

موحد با اشاره به اینکه این روزها مشغول تدریس آنلاین موسیقی است، اظهار داشت: «من از اینکه نتایج بخش زیادی از آموزش‌های آنلاین خوب بوده خوشحال هستم. علیرغم اینکه بخش عمده‌ای از ما معلم‌ها بخصوص در حوزه نوازندگی با نگرانی و عدم اطمینان وارد آموزش آنلاین از طریق پلتفرم‌های مجازی شدیم، اما نتایج آموزش آنلاین موفقیت‌آمیز بوده است.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در این بستر آموزش دادیم ولی لزوماً به آن دل نبسته بودیم. نتایج امروز نشان می‌دهد که ظاهراً آموزش مجازی بخصوص برای افرادی که دوره‌ای را به‌صورت حضوری کار کرده‌اند، آموزش خوبی است و نتایج خوبی را به دنبال داشته است.»

مجید سینکی، نوازنده و از داوران بخش فلوت درباره آثار مرحله اول گفت: «واقعیت این است که انتخاب نوع قطعات سطح نوازندگی را بالا برده است. در گروه سنی الف نوازندگان زیادی شرکت کرده بودند و انتخاب از بین آن‌ها دشوارتر بود. در گروه ب انتخاب سخت بود، و در گروه ج همه خوب بودند. فکر می‌کنم مهم، درک هنری از ماهیت کاری است که انجام می‌دهند. گاهی حس می‌کنم نوازنده‌ها به محض اینکه می‌بینند قطعه درآمده، آن را رها می‌کنند و قطعه به سطح عالی و پختگی خود نرسیده است. وقتی با قطعه‌ای آشنا می‌شویم، درکی از فضای قطعه پیدا می‌کنیم. فکر می‌کنم بسیاری از نوازنده‌ها در گروه الف به این درک نرسیده بودند. به خاطر همین است که می‌گویم قطعه‌ها نصفه نیمه رها شده بودند.»

سینکی درباره ملاک بازبینی آثار توسط داوران اظهار کرد: «مجموع ویژگی‌هایی که یک نوازنده را می‌سازد؛ نحوه مواجه شرکت‌کنندگان با قطعه و درک‌شان نسبت به اجرای موسیقی و فضای قطعه چگونه است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

سینکی در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به برگزیدگان مرحله نخست دارید، تصریح کرد: «نکاتی که گفتم را برای مرحله نهایی رعایت کنند. شرکت‌کننده‌هایی که به اینجا می‌آیند اصولاً نخبه‌های جامعه ما هستند. باید درکی نسبت به نخبگی داشته باشیم. صرفاً کار فیزیکی و مکانیکی انجام نمی‌دهیم، بلکه کاری در سطح عالی انجام می‌دهیم. استانداردهای این کار بین‌المللی است و باید در آن سطح کار کنیم.»

وی در رابطه با افزایش قیمت ساز فلوت عنوان کرد: «ساز فلوت در حال حاضر به خاطر مسائل اقتصادی کمتر در ایران پیدا می‌شود و متأسفانه بسیار گران است.»

سینکی در پایان در خصوص کلاس‌های آموزشی خود گفت: «کلاس‌هایم را به صورت آنلاین برگزار می‌کنم و چاره‌ دیگری نیست. با تجربه‌ای که به نسبت اوایل کرونا به دست آمده، حتماً کیفیت نیز در آینده بالاتر می‌رود.»‌



  • 1,720 نگاه
  • 0 دیدگاه

اشتراک در شبکه های اجتماعی

شاید نوشته های زیر برای شما جالب باشد

بهرام دهقانیار ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

بازگشت «بهرام دهقانیار» با «صفر بیست و یک»

سریال «صفر بیست و یک» از پنجم آبان با موسیقی «بهرام دهقانیار» روی آنتن می‌رود. به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،  این آهنگساز باسابقه قرار است پس از مدت‌ها با موسیقی یک سریال طنز در قاب تلویزیون حاضر شود. او در جدیدترین تجربه آهنگسازی برای تلویزیون موسیقی سریال صفر بیست و یک به کارگردانی «سیامک
  • 1,838 نگاه
مشــاهده ادامه
صدرالدین حسینخانی، اردوان جعفریان، امیرعباس ستایشگر، مهدی کاشی

نشست مشترک دفتر موسیقی با هیئت‌مدیره مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری

برگزاری کنسرت‌ها با شیوه‌های جدید در شرایط کرونا، بررسی روند قیمت‌گذاری بلیت‌های کنسرت و تعامل و همکاری بهتر مدیران سالن‌های اجرای صحنه‌ای با تهیه‌کنندگان ازجمله محورهای مورد گفت‌وگو در جلسه بود. به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، نشست مشترک دفتر موسیقی با هیئت‌مدیره مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، روز شنبه سوم آبان برگزار شد. حمید
  • 1,440 نگاه
مشــاهده ادامه
محمدرضا شجریان ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

ماجرای دریافت پول برای بازدید از مزار استاد محمدرضا شجریان چیست؟

در روزهای گذشته، اخبار و ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر و دست به دست شد که بر لزوم پرداخت مبلغی پول در ازای بازدید از آرامگاه محمدرضا شجریان، حکایت داشت؛ موضوعی که در ادامه پیگیری های ایسنا برای آگاهی از صحت و سقم آنرا به همراه داشت. به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، انتشار مطالبی
  • 1,022 نگاه
مشــاهده ادامه
کیهان کلهر ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

«کیهان کلهر» به‌عنوانِ نوازنده‌ی مهمانِ ​آمستردام سینفونیتا می‌شود

با وجود پاندمی کرونا، آنسامبل زهی «آمستردام سینفونیتا»، بزرگ‌ترین آنسامبل زهی هلند، پروژۀ «راهی به سوی ایران» را به صحنه خواهد برد. به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، در این اجرا «هفت‌گاه معلق» از فرخزاد لایق اجرا خواهد شد، نوازندۀ میهمان، کیهان کلهر، سُلیست قطعۀ «آتشگاه» از جاکوبسن (جادۀ ابریشم) خواهد بود. قطعه‌ای از کیهان
  • 1,263 نگاه
مشــاهده ادامه

دیدگاه کاربراندیدگاه خود را بیان کنید یا نظرات دیگر دوستان را بخوانید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نـــرم افـــزار

اپلیکیشن واوموزیک همراه آنلاین لحظات خوب شما
سریعتر از همه بشنوید