جابر اطاعتی، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک، vavmusic

اجرای آنلاین کیفیت و حس و انرژی اجرای صحنه‌ای را ندارد

23 تیر 1399 10:00 ق.ظ ایران

اطاعتی تنگاتنگ بودن رقابت‌ها در مرحله اول را نکته حائز اهمیت این دوره جشنواره ملی موسیقی جوان می‌داند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، جابر اطاعتی آهنگساز و نوازنده ویولن، کمانچه و آکاردئون، یکی از داوران چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش موسیقی آذربایجان است.

 

او درباره آثار شرکت‌کنندگان این دوره جشنواره گفت: نکته حائز اهمیت این دوره جشنواره تنگاتنگ بودن رقابت‌ها در مرحله اول بود. خیلی خوشحالم که جوان‌های علاقه‌مند و بااستعداد در این جشنواره شرکت می‌کنند. سطح شرکت‌کنندگان مسرت‌بخش و امیدوارکننده بود. اعتقاد دارم موسیقی یک سلاح برنده فرهنگی است و رقابت جوان‌ها با یکدیگر بسیار خوب است

 

اطاعتی ادامه گفت: با توجه به شرایط کرونا در دور بعدی اجرای زنده حضوری نداریم چون تجمع عزیزان برای سلامتی‌شان خطرناک است. مسئولین مکرراً توصیه می‌کنند فاصله‌گذاری صورت بگیرد و تجمع‌ها و برنامه‌های این شکلی لغو شود. به هر حال اجرای آنلاین کیفیت و حس و انرژی اجرای صحنه‌ای را ندارد.

این نوازنده موسیقی در توصیه به برگزیدگان مرحله اول جشنواره ملی موسیقی جوان عنوان کرد: به نظرم بهتر است شرکت‌کنندگان در مرحله دوم اثرشان را در محیط مناسبی ضبط کنند و بفرستند. اگر کیفیت صدای کار پایین باشد خودشان متضرر می‌شوند. طبیعتاً هر نوازنده‌ای باید به کیفیت صوتی کار خود اهمیت بدهد.

اطاعتی نقش جشنواره ملی موسیقی جوان در پیشرفت جوان‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به نظرم نقش جشنواره ملی موسیقی جوان کاملاً مشهود است. هر سال شاهدیم جوان‌های پرشور زیادی توانسته‌اند گام روبه‌جلو بردارند. واقعاً جای خوشحالی دارد. آینده هنر ما دست همین جوانان است. امیدوارم مسئولین در حد بضاعتشان به برگزیدگان این جشنواره کمک کنند. باید آن‌ها را پس از این که دیده می‌شوند فراموش نکنیم و در کنسرت‌های آموزشی و اجراهای حرفه‌ای از آن‌ها استفاده کنیم.

امین بانی هوای دوری