اجرای سالار عقیلی و گروهش در جشنواره موسیقی Notes persanes

3 فروردین 1396 6:56 ق.ظ ایران

اجرای سالار عقیلی و گروهش در جشنواره موسیقی Notes persanes حضور پرشور مخاطبان و علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی را در پی داشت.

 

این خواننده شناخته شده آواز ایرانی که برای حضور در این جشنواره معتبر اروپایی به ژنو سوئیس سفر کرده بود در سالن الحمرا ژنو که یکی از معتبرترین سالن‌های موسیقی در اروپا به شمار می‌رود به روی صحنه رفت.

گروه موسیقی «راز و نیاز» در این اجرا که شامل اجرای قطعاتی با بن مایه بهاریه بود ساز و آوازهای مفصلی را اجرا کرد که با استقبال تماشاگران همراه شد.

سالار عقیلی را در این اجرا اعضای گروه راز و نیاز شامل آزاد میرزاپور(تار)، علیرضا دریایی(کمانچه)، حریر شریعت زاده(دف) و سحاب تربتی( تنبک) همراهی کردند.

در بروشور معرفی چهره های شرکت کننده در فستیوال درباره اجرای سالار عقیلی و گروه راز و نیاز به توانایی صوتی منحصربفرد این خواننده آواز ایرانی اشاره شده بود و برای توضیح بیشتر درباره صدای او از این جملات استفاده شده بود:«عقیلی دارای صدایی است منعطف، شفاف و با نفسی پر شور و ملودی های جادویی اش شنونده را به پرواز در می آورد…» Notes persanes. از 15 مارس تا 18 مارس در شهر ژنو سوئیس برگزار شد.

سالار عقیلی و گروه «راز و نیاز» 2 فروردین ماه در سالن شهرداری پاریس هم به روی صحنه خواهد رفت.

امین بانی هوای دوری