سعدالله نصیری ، گروه ژوانا ،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک

اجرای قطعات نوستالژیک گروه کردی ژوانا در برج میلاد

18 فروردین 1399 5:34 ق.ظ ایران

سعدالله نصیری و گروه ژوانا در ادامه برنامه “نوروزخانه” روی صحنه رفتند.

 

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، در دهمین شب از مجموعه کنسرت‌های آنلاین، سالن مرکز همایش‌های برج میلاد تهران میزبان گروه ژوانا به سرپرستی سعدالله نصیری خواننده، نوازنده و آهنگساز سنندجی با محوریت موسیقی محلی و مقامی کردی شد.

نصیری پیش از آغاز این کنسرت که یکشنبه‌شب بدون حضور تماشاگر برگزار شد، گفت: چه صندلی‌ها خالی باشد و چه پُر، من امشب آن حسی را که درونم وجود دارد اجرا می‌کنم. قطعاً انرژی خوبی که مردم در خانه دارند هم به ما برمی‌گردد.

وی درباره قطعاتی که می‌خواهد برای طرفدارانش بخواند، توضیح داد: امشب می‌خواهم قطعات نوستالژی خودم را اجرا کنم که فکر می‌کنم مردم و به‌ویژه کردزبانان با آن‌ها خاطرات زیادی دارند.

اولین قطعه‌ای که این خواننده فولکور در کنسرتش اجرا کرد، قطعه احساسی “بیرو بناز بناز گولم” بود. او در ادامه قطعه “سفر” را خواند که یکی از آهنگ‌‌های معروف گروه ژوانا است.

نصیری پس از اجرای این قطعه گفت: این اجراها حال ما را خوب می‌کند و امیدواریم امشب شب خوبی را با همدیگر سپری کنیم.

او سپس یکی از قطعات فولکلور منطقه ورامیان کردستان به نام “دسماله و دسماله” را اجرا کرد. “مجنون” دیگر قطعه‌ای بود که توسط نصیری و گروهش اجرا شد.

نصیری در ادامه برنامه گفت: ما امشب یک کنسرت صمیمی داریم و حس می‌کنیم در خانه همه مردم حضور داریم. گاهی برای حال روحی خودمان قطعاتی را روی اشعار بزرگانی همچون مولانا می‌سازیم و می‌خوانیم. حالا امشب نیز به می‌خواهیم یک قطعه‌ای را به‌صورت بداهه روی شعر “من مست و تو دیوانه، ما را که برد خانه” مولانا اجرا کنیم.

دانش شریفی (نرمه نای)، زانیار حسامی (باغلما و دهل)، دیلان نصیری (کمانچه)، آرام نصیری (تنبک) و … نوازندگانی بودند که در این اجرا سعدالله نصیری (خواننده، شاعر، آهنگساز، نوازنده دیوان) را همراهی کردند.

مجموعه کنسرت‌های آنلاین با عنوان “نوروزخانه” از هشت فروردین با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران توسط موسسه فرهنگی جام سبز در برج میلاد و در راستای سیاست‌های عمومی کشور برای افزایش روحیه نشاط در جامعه در ایام شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است. علاقه‌مندان می‌توانند این کنسرت‌ها را به‌صورت آنلاین از طریق سایت www.TVA.IR تماشا کنند.

امین بانی هوای دوری