محسن چاوشی مهرجویی

ادامه مذاکرات برای انتخاب خواننده فیلم مهرجویی

8 اسفند 1397 9:39 ق.ظ ایران

بعد از گذشت زمان زیادی از اکران فیلم پرطرفدار “سنتوری”، داریوش مهرجویی همچنان در پی ساخت قسمت دوم این فیلم است، اما همچنان بر سر انتخاب خواننده “سنتوری، مرد پاییزی” اختلاف زیادی وجود دارد. خواننده‌های مشهوری تاکنون برای مذاکره با مهرجویی قدم جلو گذاشته‌اند، اما هنوز حضور هیچ‌کدام قطعی نشده است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک در ابتدا محسن چاوشی کاندیدای اصلی این فیلم بود، اما اختلافات چاوشی و مهرجویی به قدری ادامه پیدا کرد که کار به بحث در رسانه‌ها و انتشار بیانیه رسمی رسید و در نهایت مهرجویی حضور چاوشی را در فیلم تازه خود تکذیب کرد. بعد از مدتی نام مسعود صادقلو برای این فیلم به گوش رسید که این خواننده هم در نهایت حضورش تکذیب شد.

این پایان ماجرا نبود. تا به امروز حداقل نام 10 خواننده برای همکاری با این پروژه مطرح شده است که علیشمس و یاس جزو این 10 نفر بودند. علی زند وکیلی، امیر تتلو و حامد همایون نیز از جمله خواننده‌هایی بودند که صحبت از حضورشان در فیلم بعدی مهرجویی مطرح شد.

چندی پیش جلسه‌ای بین داریوش مهرجویی و امیر مقاره یکی از خوانندگان ماکان باند برگزار شد. روز گذشته خبر انصراف این خواننده در رسانه ها منتشر شد، هرچند او انصراف خود را تکذیب کرد.

مقاره درباره حضور خود در فیلم مهرجویی گفت: تاکنون چند جلسه برگزار کرده‌ایم. هنوز جلسات ما با آقایان داریوش مهرجویی و محمدرضا شریفی‌نیا در جریان است، اما هیچ چیز صد در صد نیست. حضور یا عدم حضور من در این پروژه منوط به برگزاری جلسات آینده است، اما اگر فرصت همکاری با آقای داریوش مهرجویی پیش بیاید برای من افتخار بزرگی است.

گذشته از این حضور بهرام رادان بازیگر اصلی “سنتوری” در فیلم جدید منتفی است. مهرجویی در‌این‌باره گفت: بهرام رادان در نامه‌ای به من اعلام کرد امکان همکاری و حضور در “سنتوری 2” را ندارد، چون برنامه سفر دارد و از نظر زمانی با برنامه ما هماهنگ نیست. قصد داشتم پس از تمرین چند قطعه، فیلمبرداری را از آبان امسال شروع کنم، اما رادان عذرخواهی کرد و گفت نمی‌تواند در این پروژه بازی کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل حامد بهداد جایگزین بهرام رادان شد و نام شخصیت اصلی فیلم را هم از علی به حمید تغییر دادم. همچنین در کنار بهداد، لیلا حاتمی بازی خواهد کرد.

او درباره‌ی داستان فیلم “سنتوری، مرد پاییزی” گفت: این فیلم داستان متفاوتی دارد و ارتباط آنچنانی به “سنتوری” سال 85 ندارد، اما همانند فیلم قبلی خواننده و نوازنده سنتور در آن هستند. برای این کار یک نوازنده خوب پیدا کردیم و دو موسیقیدان جوان هم با ملودی‌های زیبایی که نوشته‌اند و صدای خوبی که دارند ما را همراهی خواهند کرد.

مهرجویی با بیان اینکه تمام قطعات موسیقی فیلم آماده شده است‌، بیان کرد: در این فیلم علاوه بر یک خواننده با بازی حامد بهداد، خواننده دیگری هم داریم که رقابتی بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا نبود بهرام رادان باعث شده داستان و نام شخصیت اصلی فیلم “سنتوری” را تغییر دهد‌؟ گفت: خیر، داستان فیلم جدیدم از ابتدا همینطور بود و فقط بخاطر نبود رادان، نام شخصیت را تغییر دادم.

مهرجویی این روزها در حال سپری کردن مراحل پیش تولید فیلم “سنتوری، مرد پاییزی” است و آن را در آینده‌ای نه چندان دور جلوی دوربین می‌برد.

امین بانی هوای دوری