پیروز ارجمند،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

ارجمند: در بحران بیشتر امید ایجاد می‌شود

31 فروردین 1399 11:05 ق.ظ ایران

پیروز ارجمند در رابطه با پخش زنده کنسرت های موسیقی در ایام شیوع کرونا گفت: امید در بحران بیش از گذشته ایجاد می شود نسبت به زمانی که انسان در رفاه و صلح به سر می برد! امروز در دوره ای تاریخی به سر می بریم و همواره زیبایی ها را شاهد بودیم و امروز رخدادی که کرونا برای فرهنگ و موسیقی پدید آورده، زیبا و منحصر به فرد است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، ارجمند با بیان اینکه همواره شاهد برخوردهایی از این دست از سوی هنرمندان موسیقی با بحران های مختلف در کشور بوده ایم، گفت:این روند را به طور خاص در دوران مشروطیت تجربه کردیم که تعدادی از موسیقی دانان از جمله عارف قزوینی، درویش خان و… کنسرت های عام المنفعه برگزار می کردند. بعدها در زمان انقلاب موسیقی حماسی را تجربه کردیم و در دوره دفاع مقدس نیز نمونه هایی از این موسیقی را داشتیم.

ارجمند شکل کنونی کنسرت های برخط را نمونه ای از موسیقی بحران نامید و افزود: انسان امروز دچار بحران شده و ما همچون همیشه بر این باوریم که هنر هیچگاه تمامی ندارد و هنرمندان هیچگاه بازنشستگی ندارند.موسیقی دانان از طریق فضای مجازی برای مردم آثار مختلفی ایجاد کرده و این روند که بنده نام کنسرت بالکنی را بر آن می نهم، در کشورهای مختلف از جمله ایتالیا و اسپانیا شکل گرفت.

ارجمند همچنین در خصوص زیر ساخت های مورد نیاز برای گسترش این نوع از موسیقی گفت: موسیقی هیچگاه قدرت بالایی برای مانایی نداشته و لذا در بستر حمایت ها شکل گرفته اما موسیقی مردمی و خیابانی وجود داشته که همچون موسیقی محلی صرفا برای مردم و بدون دریافت وجه اجرا می شود. هرگاه هنر شکلی مردمی به خود گرفته، دریچه های روشنی پیش روی آن باز شده است.

ارجمند همچنین به تجربه خود در حوزه هنری اشاره کرد و گفت: بنده در ارشاد و حوزه هنری تجربه های مشترکی از گفتمان و رفت و آمد فرهنگی را کسب کردم و معتقدم کرونا باعث شد برای اولین بار مرزهای جغرافیایی و سیاسی در دنیا برداشته شود و همه مردم از دریچه های واحد به هنر نگریستند.

امین بانی هوای دوری