ریچارد کلایدرمن

از اجرای جیمز باند تا ماموریت غیرممکن در کنسرت ریچارد کلایدرمن

4 تیر 1397 9:58 ق.ظ ایران

شامگاه شنبه دوم تیرماه سالن همایش های وزارت کشور میزبان علاقه مندان به موسیقی کلاسیک و آثار ریچارد کلایدرمن نوازنده پیانو سرشناس فرانسوی بود.
کلایدرمن که در ابتدا بیشتر به واسطه اجرای موسیقی مردمی و موسیقی فولکلور غربی نامش بر سر زبان‌ها افتاد و پس از آن‌با انتشار آلبوم‌های متفاوت به یکی از موفق‌ترین آهنگسازان و نوازندگان پیانو در قرن حاضر بدل شد و در نهایت نامش به عنوان موق ترین نوازنده پیانو در کتاب رکورد های گینس ثبت شد.

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک کلایدرمن به همراه ارکستری متشکل از نوازندگان ایرانی روی صحنه آمد.
این ارکستر از سازهای زهی، گیتار، گیتار باس و کیبورد تشکیل شده بود.
نوازنده درامز و سازهای کوبه‌ای ارکستر از اعضای گروه اصلی کلایدرمن است که با او به ایران آمد.
این کنسرت با اجرای آثار مختلف او شروع شد و بعد از چند قطعه، آهنگ Ballade pour Adeline نواخته شد، این قطعه سال های زیادی است که از صدا و سیما پخش می‌شود و به این دلیل به گوش مخاطبان آشنا بود.

در میان برنامه نوبت به دو نوازی پیانو و هنگ درام رسید، بخش بعدی برنامه تاریخچه‌ای از موسیقی فیلم تایتانیک ساخته جیمز هورنر توسط گوینده خوانده شد و پس از آن سمفونی تایتانیک که بخش هایی از موسیقی متن این فیلم بود اجرا شد، پس از آن گوینده از کلایدرمن خواست تا یکی از ملودی‌های ایرانی محبوب را برای مخاطبین اجرا کند که با استقبال مردم رو به رو شد،

قطعه‌ی ایران ساخته روح الله خالقی اجرا شد که در طول اجرای این قطعه مردم ایستاده سرود «ای ایران» را همراه ارکستر خواندند.
بخش آخر به اجرای چهار قطعه خاطر انگیز اختصاص داده شد که موسیقی متن فیلم جیمزباند یکی از آن قطعات بود.
در میان رپرتواری که برای این کنسرت در نظر گرفته شده بود قطعات شادی از موسیقی غربی که ویژگی سبکی کلایدرمن هست جای داشت.

کلایدرمن پس از هر قطعه نت‌های خود را به یادگار به کودکانی که جلوی استیج آمده بودند می داد که پس از تمام شدن نت‌ها صندلی پیانو را جلوی استیج گذاشت و قطعات آخر را ایستاده نواخت.
در انتها با تشویق های بسیار کلایدرمن روی صحنه بازگشت و یک قطعه را مجدد به عنوان حسن ختام اجرا کرد.

امین بانی هوای دوری