جشنواره موسیقی فجر , ماکان بند ، گروه رستاک ،امیرعباس گلاب ، اخبار موسیقی

از رستاک و ارکستر رتوریک تا تنبور دالاهو و ماکان بند

27 بهمن 1398 10:09 ق.ظ ایران

گروه رستاک، ارکستر رتوریک، کر اردیبهشت، ضابط نبی‌زاده، جز بنفش، مقام چیلر، تنبور دالاهو، خسروان، ترانه، امیرعباس گلاب و ماکان بند روز یکشنبه در قالب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تهران برنامه اجرا می‌کنند.سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر یکشنبه 26 بهمن در شش سالن مختلف شاهد 11 اجرای صحنه‌ای خواهد بود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک  گروه رستاک، ارکستر رتوریک، کر اردیبهشت، ضابط نبی‌زاده، جز بنفش، مقام چیلر، تنبور دالاهو، خسروان، ترانه، امیرعباس گلاب و ماکان بند روز یکشنبه در قالب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تهران برنامه اجرا می‌کنند.

تالار وحدت ، گروه رستاک

کنسرت گروه رستاک به سرپرستی سیامک سپهری یکشنبه 27 بهمن در دو سئانس 18:30 و 21:30 برگزار می‌شود.

این گروه قرار است گلچینی از محبوب‌ترین قطعات خود را برای مخاطبانش اجرا کند. سیامک سپهری (سرپرست گروه و نوازنده تار)، فرزاد مرادی (نوازنده عود)، بهزاد مرادی (خواننده)، اکبر اسماعیلی پور (نوازنده تار)، دینا دوستی (نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو)، صبا جمالی (نوازنده قانون)، یاسمن نجم‌الدین (نوازنده قانون)، سپهر سعادتی (نوازنده کنترباس)، حامد بلندهمت (نوازنده بالابان)، مجید پوستی، امید مصطفوی و یاور احمدی فر (سازهای کوبه‌ای)، المیرا قنبری و سوما نوروزی (گروه کُر) اعضای گروه رستاک را تشکیل می‌دهند.

تالار رودکی

ارکستر رتوریک

کنسرت ارکستر موسیقی رتوریک به رهبری رضا مریوند یکشنبه 27 بهمن از ساعت 18:30 برگزار خواهد شد.

ارکستر موسیقی رتوریک در سال 1392 به مدیریت هنری و رهبری رضا مریوند با هدف اجرا و معرفی آثار موسیقی کلاسیک و اپراتیک تشکیل شد. رویکرد ارکستر در اجرای آثار موسیقیدانان به‌گونه‌ای بوده است که قطعات هم غنای موسیقایی و تکنیکی داشته باشند و هم میان مخاطب عام با موسیقی کلاسیک پیوندی ایجاد کند.

گروه کُر اردیبهشت

کنسرت گروه کُر اردیبهشت به رهبری حمید عسکری یکشنبه 27 بهمن برگزار می‌شود.

اردیبهشت در زبان پهلوی به معنای بهترین راستی است و این گروه کر، آواز گروهی را شیوه‌ی نیکوی زیستن می‌دانند. قطعات محلی، نیایشی آکاپلا و توجه به آثار کُرال آهنگسازان کلاسیک جهان از تمرکزهای این گروه است.

سالن نیاوران

ضابط نبی‌زاده

کنسرت ضابط نبی زاده نوازنده کشور آذربایجان از ساعت 18:30 یکشنبه 27 بهمن برگزار می‌شود.

ضابط نبی زاده گلخان متولد سال 1965 در منطقه شماخی در آذربایجان است. او سال 1991 وارد کالج موسیقی Asaf آصف زینالی شد و اولین اساتید او حاجی بابا حسین اُف، جانعلی اکبروف و عالیم قاسیموف بودند. وی در سال 1996 وارد دانشگاه فرهنگ و هنر جمهوری آذربایجان شد و در سال 2000 از همان دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. در سال 1997 به‌عنوان تک‌نواز در تئاتر اپرا و باله و در سال 2000 با کنسرت سولوی خود در شهر سومقاییت اجرا می‌کرد. وی از سال 2003 تاکنون به‌عنوان معلم تخصصی آواز در هنرستان ملی موسیقی آذربایجان فعالیت می‌کند. ضابط نبی زاده تقریباً در 30 کشور جهان چون هلند، بریتانیا، بلژیک، فرانسه، ترکیه، ایران، عراق، تایوان، تایلند، ازبکستان، کره شمالی، سوئیس، مراکش، روسیه، گرجستان، اسپانیا، الجزایر و غیره کنسرت برگزار کرده است. او در سال 2004 موفق به دریافت بورسیه حیدر علی‌اف شد، در 16 سپتامبر 2005 به‌عنوان هنرمند افتخاری و در سال 2001 به‌عنوان هنرمند مردمی انتخاب شد.

گروه جز بنفش

گروه جز بنفش یکشنبه 27 بهمن از ساعت 21:30 به روی صحنه می‌رود.

کوارتت جز بنفش یک گروه موسیقی جز نوین در شهر وین اتریش است. این گروه از چهار نوازنده جوان تشکیل شده است که علاقه خود را نوای بداهه و خلاق مدرن به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها سعی می‌کنند از مرزبندی میان ژانرهای موسیقی عبور کنند و تلفیقی آر پراگرسیو راک و جز چیمبر را با مجموعه‌ای از ریتم‌های قدرتمند ارائه می‌دهند. ترکیب غیرمعمول سازها، آهنگ‌های پیچیده همراه با شور و اشتیاق این گروه، موسیقی جوان، تازه و زنده‌ای را تضمین می‌کند. لئونارد اسکروپا (نوازنده ساکسیفون، کلارینت، سینتی سایزر و سمپل)، آندی تاش (نوازنده گیتار)، دنیل موسر (نوازنده بأس کلارینت) و کنستانتین کراوتلر (نوازنده درامز) اعضای گروه جز بنفش را تشکیل می‌دهند.

تالار سوره

مُقام چیلر

گروه مُقام چیلر به سرپرستی غفور امانیان یکشنبه 27 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

گروه مقام چیلر از سال 1367 به سرپرستی غفور امانیان فعالیت خود را عرصه موسیقی آغاز کرد و تاکنون در جشنواره‌های مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی شرکت کرده است.

گروه تنبور دالاهو

تازه‌ترین کنسرت گروه تنبور دالاهو به سرپرستی هوشنگ امیریان از ساعت 18:30 روز یکشنبه 27 بهمن برگزار خواهد شد.

گروه موسیقی تنبورنوازان دالاهو در سال 1369 توسط هوشنگ امیریان در کرمانشاه تشکیل شد. این گروه در روزهای آغازین فعالیت خود با واحد موسیقی صداوسیمای مرکز کرمانشاه برای ضبط و اجرای آثار همکاری کرد و اجراهایی را در شهرهای مختلف ایران روی صحنه برد.

گروه خسروان

کنسرت گروه خسروان به سرپرستی احسان انوریان و خوانندگی جاهد ملک‌زاده از ساعت 21:30 یکشنبه 27 بهمن برگزار می‌شود.

گروه موسیقی خسروان در 12 سالی که از عمر آن می‌گذرد، در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فجر حضور داشته و در سال 1397 آلبوم “پیدای پنهان” به خوانندگی سالار عقیلی و آلبوم بی‌کلام “پاییز تا پاییز” برای تار و ارکستر ایرانی را راهی بازار موسیقی کرده است.

برج آزادی

گروه ترانه

کنسرت گروه ترانه به سرپرستی تورج امیرنظامی یکشنبه 27 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه موسیقی پاپ “ترانه” در سال 1381 توسط تورج امیرنظامی تأسیس شد و اجراهایی را در شهر مشهد روی صحنه برد. در سال 1397 این گروه با ترکیب جدید فعالیت‌هایش را از سر گرفت و با حمایت انجمن موسیقی خراسان اجراهایی را روی صحنه برد.

میلاد نمایشگاه

امیرعباس گلاب

تازه‌ترین کنسرت امیرعباس گلاب در ساعت 18:30 روز یکشنبه 27 بهمن برگزار خواهد شد.

گلاب اولین کنسرت خود را در مردادماه سال 1396 به رهبری مهیار رضوان در تهران برگزار کرد و چندی پیش اولین آلبوم خود را با عنوان “قله” با 14 قطعه منتشر کرد که تنظیم‌کنندگان، ترانه‌سرایان و آهنگسازان بنامی در ساخت و انتشار این آلبوم شرکت داشتند.

گروه ماکان بند

کنسرت گروه ماکان یکشنبه 27 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

گروه موسیقی ماکان به سرپرستی یاشار خسروی با حضور رهام هادیان و امیر مقاره به‌عنوان خواننده و امیر میلاد نیکزاد به‌عنوان تنظیم‌کننده در سال 1396 تشکیل شد. این گروه هم‌اکنون جزو گروه‌های پرطرفدار موسیقی پاپ کشور است.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تا پنجشنبه اول اسفند در شش سالن وحدت، رودکی، نیاوران، سوره، برج آزادی و میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود. در این مدت 82 گروه در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، پاپ، تلفیقی، بانوان، ‌کودک و نوجوان با 92 اجرا روی صحنه می‌روند.

امین بانی هوای دوری