کوهن ٬ اخبار موسیقی ٬ اخبار موسیقی ایران ٬ واوموزیک ٬ vavmusic

استفاده از آهنگِ «کوهن» در کمپین تبلیغاتی ترامپ خشم هواداران او را برانگیخت

9 شهریور 1399 3:23 ب.ظ اخبار موسیقی

پخش یکی از آهنگ‌های معروف «لئونارد کوهن» در پایان سخنرانی ترامپ در گردهمایی ملی جمهوری خواهان با اعتراض طرفداران این خواننده کانادایی رو به رو شده است. این چندمین باری است که اهالی موسیقی به استفاده‌ی ترامپ از قطعات‌شان در کمپین‌های انتخاباتی او اعتراض می‌کنند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک «توری کلی» ترانه سرای آهنگ معروف «هله لویا» اثر «لئونارد کوهن» در صفحه توئیتر خود با اعتراض به کمپین تبلیغاتی «دونالد ترامپ» اعلام کرد: «این اهنگ بدون اجازه دو بار در پایان صحبت های رئیس جمهور کنونی آمریکا در گردهمایی ملی جمهوری خواهان پخش شده است.»

این در حالی است که هواداران این خواننده کانادایی نیز در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

«کوهن» با ترانه‌هایی از جمله «تا انتهای عشق با من برقص»، «سوزان»، «هله‌لویا» و «بدرود ماریان» به شهرتی جهانی دست یافت. آلبوم «من مرد تو هستم» در سال ۱۹۸۸ از نظر تجاری موفق‌ترین آلبوم او شناخته شد.
این خواننده در مراسم اعطای جوایز موسیقی «گرمی» سال ۲۰۱۰ در لس‌آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. «افکار قدیمی»، «مشکلات محبوب» و «تو تاریک‌تر می‌خواهی‌اش» سه آلبوم آخر این هنرمند بودند که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ روانه بازار و با استقبال فراوانی روبه‌رو شدند. سال گذشته نیز مجموعه‌ای از آهنگ‌های شنیده نشده از این خواننده کانادایی در آلبومی با عنوان «برای رقص متشکرم» منتشر شد.

این هنرمند در نوامبر سال ۲۰۱۶ و در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

امین بانی هوای دوری