استونی به دنبال جذب حمایت مالی برای موسیقی

12 فروردین 1396 8:27 ق.ظ جهان

حضور نزدیک به ۲۵۰ هنرمند از ۳۳ کشور جهان در هفته موسیقی تالین پایتخت استونی فرصتی برای بحث های جدی تر درباره موسیقی را فراهم می آورد.

 

تالین، پایتخت استونی از سال ۲۰۰۹ هر بهار طی یک هفته میزبان استعدادهای درخشان در حوزه موسیقی است. هفته موسیقی تالین تنها جشنواره ای است در جهان که انواع سبک های موسیقی را گرد هم می آورد.

حضور نزدیک به ۲۵۰ هنرمند از ۳۳ کشور فرصتی برای دیدارهای حرفه ای فراهم می کند تا طی کنفرانسی ۲ روزه به بحث و تبادل نظر در زمینه های مختلف بپردازند.

یکی از مهمترین موضوعات دوام و بقای موسیقی است؛ صنعتی به لحاظ اقتصادی مهم که حمایت کمیسیون اروپا را به همراه دارد. گرچه باید به دنبال دیگر منابع حمایتی هم باشد.

باربارا جسلر، مدیر واحد برنامه فرهنگی اروپای خلاق وابسته به کمیسیون اروپا در این ارتباط گفت: تا برنامه بعدی ما می خواهیم حمایت ویژه ای را برای بخش موسیقی جلب کنیم. فعلا نمی توانم درباره چندوچون آن حرفی بزنم چون درحال مذاکره بر سر آن هستیم اما باید بگویم که تا سال ۲۰۲۰ چارچوب مشخصی برای بودجه ها داریم.

این نخستین جشنواره موسیقی تالین در دوره رییس جمهوری جدید کشور است. استونی از تابستان آینده ریاست دوره ای شورای اروپا را در اختیار خواهد داشت و فرصت مناسبی خواهد بود برای پیگیری خواسته های بخش موسیقی.

کرستی کالیولد، رییس جمهوری استونی در این باره گفت: ما در استونی جامعه دیجیتال را تجربه می کنیم و می خواهیم که سایر بخش های اروپا به ما بپیوندند. تمام قواعد و ضوابط دنیای واقعی می تواند در دنیای دیجیتال هم عمل کند. ما در دوره تصدی ریاست شورای اروپا به دنبال جلب حمایت ها هستیم.

صنعت موسیقی در اروپا بیش از سایر صنایع خلاقه نیروی انسانی را به کار گرفته و به سرعت در حال رشد است. راهبردی موسوم به «موسیقی اروپا را تکان می دهد» جعبه ابزاری برای ارتقای جایگاه موسیقی اروپایی و صدور آن و همینطور اختصاص بودجه هایی برای این بخش فراهم کرده است.

امین بانی هوای دوری