پاوراتی

اعتراض خانواده خواننده ایتالیایی به ترامپ

10 مرداد 1395 11:59 ق.ظ جهان

اعضای خانواده لوچانو پاوراتی خواننده فقید ایتالیایی از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستند از آثار این خواننده اپرا در گردهم آیی های انتخاباتی اش استفاده نکند.

روزنامه هنر چاپ لندن؛ اعتراض اعضای خانواد پاوراتی یکی از اعتراض ها، تهدیدهای حقوقی و درخواست های مودبانه هنرمندان به ترامپ برای استفاده نکردن از آثار آنان در تبلیغات انتخاباتی وی است.

مشاوران تبلیغاتی ترامپ در یکی از گردهم آیی های تبلیغاتی وی از آخرین قطعه در اپرای توران دخت به نام «نیسون دورما به معنای کسی نخوابد» استفاده کرده اند که یکی از آثار منحصر به فرد پاوراتی است و به این جمله پایان می یابد: من برنده می شوم.
پاواروتی (۱۹۳۵تا ۲۰۰۷)، از خواننده های تنور بسیار مشهور اپرا بود که جوایز زیادی از جمله جایزه گرمی و جایزه اسطوره گرمی را در دوران فعالیت خود کسب کرد.

اعضای خانواده پاوراتی یعنی همسر و سه دخترش در نامه ای خطاب به ترامپ نوشته اند: دریافتیم که آخرین قطعه از اپرای توران دخت به عنوان موسیقی پس زمینه در مبارزات انتخاباتی ترامپ استفاده شده است.

«به شما یادآوری می کنیم ارزش های برادری و همبستگی که لوچانو پاوراتی در سراسر زندگی هنری اش می شناخت و به آنها اهمیت می داد با دنیا و دیدگاه دونالد ترامپ هماهنگ نیستند».

غیر از اعضای خانواده پاوراتی هنرمندان و موسیقی دانان دیگری نیز خواستار توقف استفاده از آثارشان در مبارزات و گردهم آیی های انتخاباتی توسط اردوی ترامپ شده اند.

در همین حال بیش از ۱۲۰ هنرپیشه، آهنگساز و کارگردان هالیوودی نیز هفته گذشته با انتشار نامه ای از مردم آمریکا خواستند با رای خود مانع از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شوند.

پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۸ نوامبر سال جاری (۱۸ آبان ۹۵) برگزار می شود.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین و همسر رییس جمهوری سابق آمریکا از حزب دمکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه در این انتخابات رقابت می کنند.

فرد پیروز از ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۷ (اول بهمن ۹۵) به کاخ سفید اسباب کشی خواهد کرد.

امین بانی هوای دوری