اعتراض دختر مایکل جکسون، به انتخاب بازیگر نقش پدرش

27 دی 1395 9:51 ق.ظ خارج از گود
اپیزودی از مجموعه تلویزیونی افسانه های شهری (Urban Myths) که در آن جوزف فاینز بازیگر بریتانیایی نقش مایکل جکسون را بازی می کند به دنبال اعتراض خانواده و طرفداران مایکل جکسون از پخش بازماند.

شبکه تلویزیونی اسکای آرتز که مجموعه را پخش می کند گفت «تصمیم گرفتیم برنامه نیم ساعته الیزابت، مایکل و مارلون را در پاسخ به اعتراض خانواده درجه یک مایکل جکسون پخش نکنیم. ما میخواستیم برداشتی سبک از وقایع حقیقی داشته باشیم و نمی خواستیم کسی را ناراحت کنیم.»

جوزف فاینز بازیگر بریتانیایی از تصمیم اسکای کاملا حمایت کرده است.

به نوشته نشریه رولینگ استونز، این تصمیم تلویزیون اسکای دو روز پس از انتشار آگهی اپیزودی از برنامه اتخاذ شد که در آن معلوم می شود فاینیس نقش مایکل جکسون را بازی می کند. یک روز بعد پاریس جکسون دختر این خواننده پاپ در توییتی مخالفت خود را با پخش این اپیزود اعلام کرد.

او نوشت: «واقعا به من برخورده است. مطمئنم دیگران بسیاری همین حس را دارند و حقیقتا حالم را به هم میزند. این که میبینم عمدا این قدر توهین آمیز رفتار می کنند، نه تنها در قبال پدرم، بلکه در قبال مادرخوانده ام (الیزابت تایلور) عصبانی ام می کند.»

پاریس جکسون سپس از طوماری حمایت کرد که با بیش از ۲۰ هزار امضای طرفداران مایکل جکسون به اپیزود فوق اعتراض کردند.

اپیزود الیزابت، مایکل و مارلون، برداشتی تخیلی از سفر جاده ای مایکل جکسون با مارلون براندو و الیزابت تایلور پس از حملات ۱۱ سپتامبر است و در آن سه ستاره جهان سرگرمی و هنر با اتومبیل از نیویورک به لس آنجلس می روند.

به نوشته رولینگ استونز، ظاهرا آنچه که بیش از هر چیز دستمایه اعتراض پاریس شده، انتخاب بازیگری سفیدپوست به عنوان بازیگر نقش مایکل جکسون است که سیاه پوست بود. معترضان می گویند تهیه کنندگان به این ترتیب میخواستند مایکل جکسون را پاکسازی کنند.