انتقاد از ترامپ و نژادپرستی در مراسم ام تی وی!

5 شهریور 1396 2:11 ب.ظ جهان

مراسم اهدای جوایز موزیک ویدئو که با نام MTV معروف است روز ۲۷ اگست ۲۰۱۷، مصادف با ۵ شهریور ۱۳۹۶ در شهر اینگلوود، مجموعه‌ی The Forum برگزار شد و بهترین جایزه‌ی خود را به کندریک لمار تقدیم کرد.این مراسم موزیک ‌ویدئوهایی را که از جون ۲۰۱۶ تا جون ۲۰۱۷ منتشر شده بودند پوشش می‌داد و در واقع برای سی‌وچهارمین سال بود که برگزار می‌شد.

 

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک میزبان مراسم کتی پری، ستاره‌ی پاپ امریکایی بود و برنامه برای دومین سال به صورت زنده روی آنتن رفت.

موزیک ویدئوی قطعه‌ی Look What You Made Me Do از تیلور سوئیفت برای اولین بار در این مراسم پخش شد و در واقع اکران افتتاحیه‌ی خود را در این مراسم داشت.
بیشترین جوایز را در VMA امسال، کندریک لمار از آن خود کرد. او در ۸ رشته نامزد بود و ۶ جایزه از این تعداد را با خود به خانه برد.

هر ساله هنرمندان بسیاری با اجراهای هیجان‌انگیز و پر ماجرا روی استیج این مراسم حاضر می‌شوند. در مراسم امسال هم خوانندگان و گروه‌های زیادی از جمله اد شیران، کندریک لمار، لرد، مایلی سایرس، پینک، کتی پری و نیکی میناج روی صحنه رفتند.

در مراسم امسال نیز به تبعیت از تغییرات سال گذشته گروه‌بندی بر اساس جنسیت وجود نداشت و هنرمندان زن و مرد همگی در یک گروه برای دریافت جایزه‌ی بهترین موزیک ویدئو به رقابت پرداختند.

بیشترین تعداد نامزدی‌ها بعد از کندریک لمار متعلق بود به کتی پری، ویکند و دی‌جی خالد که هر کدام با ۵ نامزدی در این رقابت شرکت کرده بودند.

جایزه‌ی بهترین موزیک ویدئوی سال که مهمترین جایزه‌ی این مراسم است برای موزیک ویدئوی قطعه‌ی Humble به کندریک لمار رسید و در فهرست نامزدها، کنار او، نام برونو مارس، دی‌جی خالد، ویکند و الیسیا کارا دیده می‌شد.

از دیگر جوایز مهم این مراسم عبارتند از جایزه «بهترین هنرمند سال» که به اد شیران اهدا شد، جایزه‌ی «بهترین هنرمند تازه‌کار» که به خالد اهدا شد، جایزه‌ی «بهترین همکاری» که به تیلور سوئیفت و زین ملیک اهدا شد و جایزه‌ی «بهترین هیپ‌ هاپ» که به کندریک لمار رسید.

در این مراسم، جارد لتو، هنرپیشه و موزیسین امریکایی، پینک، کشا و لاجیک روی صحنه حاضر شدند و همگی سعی کردند توجه مردم را به مسائلی از قبیل خودکشی، مشکلات روحی و مشکلات ناشی از توجه زیاد افراد به ظاهر جلب کنند. لتو به چستر بنینگتون ادای احترام کرد و در حمایت از بیمارانی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند سخن گفت.

کتی پری، مجری برنامه نیز سعی کرد با جمله‌ی طعنه‌آمیزی یادآوری کند که امریکا به خاطر رئیس جمهور جدیدش در شرایط ناگواری به‌سر می‌برد و این موسیقی است که در نهایت مردم را کنار هم جمع کرده است. او گفت: «می‌دانید چه چیزی ما را کنار هم جمع کرده و باعث شده متحد شویم؟ موسیقی… ما حتی در آپوکالیپس هم حق داریم موسیقی خوب بشنویم»

تاثیرگذارترین لحظه‌ی مراسم زمانی بود که رابرت رایت لی، یک کشیش از نسل رابرت ای لی، (ژنرالی که بر سر پایین آوردن مجسمه‌ی او در شارلوتزویل درگیری خشونت‌باری اتفاق افتاد) روی صحنه آمد و گفت: «وظیفه‌ی اخلاقی من حکم می‌کند که علیه نژادپرستی، این گناه نخستینِ امریکا سخن بگویم» او در ادامه سوزان برو را روی صحنه دعوت کرد و برو نیز دقایقی با مردم از دختر قربانی‌اش سخن گفت: «درست ۱۵ روز پیش دختر من در حالیکه علیه نژادپرستی اعتراض می‌کرد کشته شد، دلم برای او خیلی تنگ شده اما می‌دانم که او امشب اینجاست. اینکه دیدم مردم از سراسر جهان از شجاعت او الهام گرفتند مرا به شدت تحت تاثیر قرار داد.»

مراسم هدای جوایز موزیک ویدئوی MTV که با نام اختصاری VMA نیز شناخته می‌شود توسط شبکه‌ی MTV هر ساله در ایالات متحده امریکا برگزار می‌شود و بهترین موزیک‌ویدئوها را انتخاب می‌کند.

امین بانی هوای دوری