مصطفی رحماندوست

اولین هزارصدای کودک و نوجوان با جشن تولد مصطفی رحماندوست برگزار شد

5 تیر 1398 7:08 ق.ظ گزارش ها

اولین برنامه هزارصدا ویژه استعدادیابی کودکان و نوجوانان با حضور ناصر نظر و مهدی سپهر و تقدیم برنامه به مصطفی رحماندوست و بخش جنبی جشن تولد این شاعر محبوب در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک در این برنامه که یک ساعت دیرتر از موعد مقرر، راس ساعت هفت بعداز ظهر روز سوم تیرماه آغاز شد، شناخته شده‌ترین کارشناس حوزه موسیقی کودک و مدرس باتجربه، ناصر نظر در کنار خواننده و آهنگساز پیشکسوت مهدی سپهر آثار هنرمندان کوچک شگفتی‌ساز را بررسی کردند. در همان ابتدای برنامه، آرش نصیری مدیر و مجری برنامه اعلام کرد که به این دلیل که داوری در بخش موسیقی کودکان باید دقیق و کارشناسی‌تر باشد و چون هم در شکل دسته‌بندی داوری‌ها و هم رده‌های سنی و شکل داوری با مشکلاتی مواجه بودند، اولین برنامه شکل مسابقه نخواهد داشت و فقط توسط کارشناسان نقد و بررسی خواهد شد.

تیتراژ این برنامه روی ترانه مشهور «رنگ و وارنگ» به آهنگسازی و خوانندگی مهدی سپهر و پیانونوازی انوشیروان روحانی و اجرای گروه کر دختران ساخته شده بود. اجرای این آهنگ مربوط به چهل و پنج سال پیش است.

قبل از حضور کارشناسان روی صحنه، ارکستر تخصصی کوبه‌ای کودک سفیدکوب به رهبری پوریا شیرین گو قطعاتی را به زیبایی اجرا کردند. این گروه تاکنون اجراهایی سالن‌های مختلف داشته‌اند و شهریورماه نیز کنسرت برگزار خواهند کرد.

برنامه اجراهای انفرادی با اجرای درامر هفت ساله اهورا یاوریان آغاز شد که روی آهنگی از سیامک عباسی درام زد و همه را شگفت زده کرد. پس از آن هنرمندان نوجوان آرمین ابرقویی، هستی طیبی، ساناز علی نیا، سورنا ستاری، ستایش چراغعلی، پینارحبیبی، ستاره هاتف، تارا قهرمانی، ایلیا یاوریان، امیرحسین پناهی، ملودی جوشقانی، ثمین موسوی بهار پنجه پور، آرسام جوادزاده و یاشار پوررضا آثار خود را ارائه دادند و ساز زدند و خوانندند و اغلب آنها تماشاگران و کارشناسان را به وجد آوردند.

پایان بخش اجراها هم سام باجلان بود که روی آهنگی از مازیار فلاحی کونگا و درامز را به صورت همزمان زد. پس از آن استاد مهدی سپهر گیتار به دست گرفت تا رنگ و وارنگ را برای حضار بخواند و از سام باجلان دعوت کرد که همراه او درامز بزند و همچنین محمد زندی‌فر با آنها کونگا زد و به این ترتیب دو هنرمند نوجوان با خواننده پیشکسوت و خوشنام موسیقی پاپ ایران یک ارکستر با اختلاف سنی بیشتر از شصت سال را تشکیل دادند.
بعد از اتمام برنامه نصیری از خواننده نوجوان امیرمحمدصادقی‌مهر خواست اجرای پایانی را داشته باشد و او گیتار زد و خواند و با او، سام باجلان کاخان، محمدزندی فر کونگا و درامر هفت ساله اهورا یاوریان درامز زدند و اجرای این ارکستر کوچک بداهه پایان بخش اولین برنامه بخش کودکان و نوجوانان هزارصدا بود.

در اواسط برنامه گروه موسیقی و پرفورمنس آوای رضوان به سرپرستی و آهنگسازی علیرضا آصف به روی صحنه دعوت شدند و بعد از اجرای یک قطعه، مصطفی رحماندوست به روی صحنه دعوت شد و گروه آوای رضوان قطعه دیگری برای تولد ایشان اجرا کردند که در آن از بخش هایی از اشعار نوستالژیک مصطفی رحماندوست استفاده شده بود. پس از آن استاد شعر انار را برای حضار خواند و کیک تولدش را فوت کرد و آن کیک که به عکس این هنرمند مزین شده بود برای شیرخوارگاه آمنه ارسال شد.

مصطفی رحماندوست، فریدون حلمی، آذر رضایی، حمیدناصحی و حمید صیدی از جمله هنرمندان مهمان این برنامه بودند.

بنابر اعلام آرش نصیری، بنیان گذار و مدیر برنامه هزارصدا، بخش کودک و نوجوان هزارصدا از این پس اولین دوشنبه هر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

علی لهراسبی بارون میزنه