ناصر چشم‌آذر ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

اولین کنسرتِ «ناصر چشم‌آذر» منتشر شد

12 آبان 1399 8:07 ق.ظ ایران

مجموعه‌ای از آثار کمتر شنیده شده و تازه منتشر شده‌ی «ناصر چشم‌آذر»‌ در سایتِ او منتشر شد. این آثارِ نوستالژی شامل موسیقی‌های با كلام و بى كلام و هم‌‌چنین اولين كنسرتِ ایشان در تالار وحدت و نیز موسیقی كودكان است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، زنده‌یاد «ناصر چشم‌آذر»، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و تنظیم‌کنندهٔ برجسته‌ی موسیقی ایران است.

او موسیقی را نزد پدرش «اسماعیل چشم‌آذر» فرا گرفت و ساز ‌تخصصی خودش را آکاردئون انتخاب کرد. پدر او از نوازندگان برجسته‌ی تار بود و بنام در آذربایجان. او تا پایان عمر، همچنان به آموخته‌های پدر وفادار بود و سپاس‌‌گزار او: «هر چه من ساخته‌ام، از یک نُت می‌آید.

یک نت که به آن می‌گوییم نت پدال یا پایه. این نت پایه را هیچ‌کس به من یاد نداد، جز پدرم. «آن» موسیقی من در همین نت پایه است. این «آن» همان است که نگه‌ات می‌دارد. همین پدال است که نگه‌ات می‌دارد. مثل هر چیزی که باید پایه داشته باشد. این نت از نظر من استعاره از چرخش کره زمین است و اشاره به عمق زندگی بشریت دارد.»

او علاوه بر آن در محضر استادانی چون مرتضی حنانه و ملیک اصلانیان دوره‌های تکمیلی را سپری کرد. چشم‌آذر از پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران بود. «باران عشق» یکی از آثار معروف اوست.

امین بانی هوای دوری