هنرمندان ایرانی ، اخبار موسیقی ، اخبار موسیقی ایران ، واوموزیک ،vavmusic

بازتاب نامه هنرمندان ایرانی در رسانه‌های خارجی

3 فروردین 1399 10:08 ق.ظ ایران

نامه هنرمندان ایرانی به هنرمندان جهان درباره تحریم‌ها علیه مردم کشورمان در روزهای شیوع کرونا که چند روز قبل منتشر شد، در رسانه‌های جهان بازتاب داشته است.

به گزارش اخیار موسیقی واوموزیک، چند روز پیش، ١٥ نفر از چهره‌های سینمایی و فرهنگی، نامه‌ای را تحت عنوان «نامه جمعی از هنرمندان ایرانی به هنرمندان جهان» تنظیم و آن را جهت امضای سایر هنرمندان سینما، موسیقی، تئاتر، تجسمی و معماری، خبری کردند.

نامه مذکور به سرعت توسط مترجمان، به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسه، ژاپنی و چینی ترجمه و از سه روز پیش با ۲۷۰ امضای درحال افزایش، برای خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و روزنامه‌های مختلف جهان ارسال شد.

بعد از اعلام خبر انتشار این نامه در بولتن خبری بی‌بی‌سی، سه روزنامه مهم ایتالیایی به نام‌های کورریره دلاسرا، موندو و هافینگتون، اولین واکنش‌ها را با چاپ این نامه در صفحات اصلی خود نشان دادند و سپس سایت فستیوال‌های فیلم فرانسه نیز آن را روی صفحه خود قرار داد.

در متن این نامه، از هنرمندان آگاه و مسئول جهان خواسته شده تا نسبت به تحریم ایران – جهت تهیه و ورود دارو و تجهیزات پزشکی- واکنش نشان دهند.

هنرمندان ایرانی در این نامه نوشته‌اند: «مردم ایران امروز با دو بحران مواجهند، بحران مشترکی به نام کرونا که شما می‌شناسید؛ و بحران تحریم که کاش هرگز نشناسید. برای ما هنرمندان ایرانی، اکنون مهم است که بدانیم شما – هنرمندان جهان- در مورد وضعیت بیماران کرونایی، کودکان و سالخوردگان در آستانه ابتلاء و کمبودهای خسارت‌بار جامعه پزشکی ایران در این بحران، چه فکر می‌کنید، چه می‌گوئید و چه می‌کنید.»

همچنین خبرگزاری‌های دویچه وله در آلمان، تلگراف در مصر و اسپوتنیک در روسیه، نامه هنرمندان ایرانی به هنرمندان جهان را منتشر کرده‌اند.

سه خبرگزاری مملکت، تایم و خبرلر در ترکیه نیز خبر انتشار این نامه را روی سایت خود قرار داده‌اند.

امین بانی هوای دوری