همایون شجریان ، سالار عقیلی، فرزاد فرزین،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران

بازیگرانی که در موزیک ویدئوی خوانندگان حضور دارند

26 فروردین 1399 9:22 ق.ظ ایران
مهردادصدیقیان و لیلا اوتادی جدید ترین بازیگرانی هستند که در موزیک ویدئوی خوانندگان حضور داشته اند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، در سال های گذشته، بازیگران گوناگون در موزیک ویدئوهای خوانندگان موسیقی سنتی و پاپ، حضور پیدا کرده اند و دیگر این نوع نقش آفرینی تبدیل به اتفاق معمول و مرسومی شده است. جدیدا موزیک ویدئوی« با من بخوان» با صدای علیرضا قربانی و با حضور مهرداد صدیقیان منتشر شده است. قبل از این هم ابتدای بهمن سال ۹۸، موزیک ویدئوی« لیلابانو» با صدای خواننده جوانی به نام علی صدیقی و با حضور لیلا اوتادی در فضای مجازی منتشر شد، به همین بهانه نگاهی به حضور بازیگران در موزیک ویدئوی خوانندگان داشته ایم.

 

سرگشتگی صدیقیان

حضور بازیگران در موزیک ویدئوی برخی از خوانندگان باسابقه و شناخته شده مثل بازی مهرداد صدیقیان در موزیک ویدئوی علیرضا قربانی، به بیشتر شنیده شدن آن آهنگ یا دیده شدن ویدئوکلیپ کمک می کند و از طرفی هم سبب می شود خودش در فضای مختلفی غیر از فیلم و سریال و در قالب یک موزیک ویدئو، دیده شود. بنابراین می توان این اتفاق را به نفع هر دو طرف ماجرا دانست. مهرداد صدیقیان در این ویدئوکلیپ که فضای خاص و متفاوتی دارد، نقش فردی را بازی می کند که بین جمعیتی از افرادی که با چشم های بسته دور و اطرافش دیده می شود دنبال گمشده خود می گردد و سرگردان شده است. در طول بازه زمانی این ویدئوکلیپ احساس سرگشتگی و غریبگی با اطرافیان در چهره مهرداد صدیقیان دیده می شود.

در ستایش« لیلابانو»

ولی موضوع درباره‌ی بعضی بازیگران دیگر متفاوت است. به عنوان مثال حضور لیلا اوتادی در موزیک ویدئوی خواننده ای مثل علی صدیقی که بین علاقه مندان به موزیک شهرت ویژه ای ندارد، میتواند کمک زیادی به شناخته شدن آن خواننده و دیدن شدن موزیک ویدئوی او بکند. در واقع میتوان گفت حضور او حکم تبلیغ برای آن خواننده و موسیقی اش را دارد. مضمون این ترانه ستایش زنی به نام« لیلابانو» است و لیلا اوتادی در این ویدئو کلیپ نقش پرستار یک تیمارستان را بازی می کند که از حیث ظاهری شباهتی به عشق از دست رفته یکی از بیماران دارد. البته او به لحاظ حسی، بازی خاصی در این ویدئوکلیپ ندارد.

حضور کمرنگ سینمایی ها در موزیک ویدئوها

اگرچه که تابحال بازیگران مختلفی در موزیک ویدئوی خواننده ها حاضر شده اند، ولی بطور کلی بازیگران سینما معمولاً کم تر در موزیک ویدئو دیده میشوند و در موارد استثنا، اگر هم بخواهند چنین تجربه ای داشته باشند، در موزیک ویدئوی خواننده معتبر و باسابقه ای مثل همایون شجریان حضور پیدا می کنند. مهتاب کرامتی یکی از همان نمونه های استثنا ست که سال ۹۳ در موزیک ویدئوی« خمش باش» با صدای همایون شجریان بازی کرد. باران کوثری، سحر دولتشاهی، نوید محمدزاده و امیر جدیدی دیگر سینماگرانی هستند که در موزیک ویدئوی« چرا رفتی» این خواننده حاضر بودند که سال ۹۳ انتشار شد. البته هدف از استفاده از حضور بازیگران و ساخت این ویدئو، تنها استفاده از آن در مراسم رونمایی از آلبوم« نه فرشته ام نه شیطان» بود و با کلیپ های دیگری که خوانندگان منتشر می کنندتفاوت داشت.

از گلاب آدینه تا ترلان پروانه

گلاب آدینه، مونا فرجاد و نورا هاشمی سه هنرمندی هستند که آنها هم جدیدا بازی در ویدئو کلیپ را تجربه کرده اند. سالار عقیلی به مناسبت روز مادر ویدئویی با نام« مادر» و با بازی این سه بازیگر را در فضای مجازی منتشر کرد. گلاب آدینه در این موزیک ویدئو، نقش یک مادر کهنسال را بازی میکرد و نورا هاشمی فرزند واقعی او که از نظر ظاهری هم شباهت هایی به او دارد، نقش جوانی او را بازی می کرد. از این رو حضور هر دو در این موزیک ویدئو جذابیت داشت. ولی قبل از این ها هم بازیگران دیگری در ویدئو کلیپ خوانندگان دیده شده اند. تابحال الهه حصاری در موزیک ویدئوی« گمونم» با صدای رضا صادقی، شهرزاد کمال زاده در موزیک ویدئوی« پرسه» با صدای حامد همایون و بهاره کیان افشار در موزیک ویدئوی« ز من می گریزی» با صدای سپنتا مجتهدزاده، حضور داشته اند. فرزاد فرزین نیز یکی از خوانندگانی است که در موزیک ویدئوهای خود زیاد از حضور بازیگران استفاده می کند.

یکتا ناصر در موزیک ویدئوی« خرابش کردی»، پرستو صالحی در موزیک ویدئوی« دیوونه» و ترلان پروانه در موزیک ویدئوی« روزهای تاریک» با صدای فرزاد فرزین بازی کرده اند. رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل هم جزء بازیگرانی هستند که تجربه حضور در ویدئو کلیپ« ابر می بارد» با صدای همایون شجریان را داشته اند. البته این موزیک ویدئو از طرف مردم و علاقه مندان به موسیقی با استقبال مواجه نشد و واکنش های انتقادی فراوانی را به دنبال داشت. منتقدان اعتقاد داشتند« ابر می بارد» جز نشان دادن تصاویر رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل در حالت های احساسی مختلف و یادآوری لحظات پیش از جدایی کاراکتر آنها ، جذابیتی نداشت و سیر داستانی خاصی را دنبال نمی کرد.

امین بانی هوای دوری