محمدرضا شجریان ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

بالاخره این خیابان به نام استاد شجریان نامگذاری شد

14 آبان 1399 10:44 ق.ظ ایران

 رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: اعضای شورای اسلامی شهر این کلانشهر با تایید مصوبه های کمیته نامگذاری شورا، خیابان ۱۲ متری مَلک واقع در منطقه ۲ شهرداری اراک را به خیابان استاد محمدرضا شجریان نامگذاری کردند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، مرتضی سورانه عصر سه شنبه افزود: پیشنهاد تغییر نام خیابان ۱۲ متری ملک به نام استاد شجریان از سوی انجمن موسیقی و تنی چند از جامعه هنری شهرستان اراک مطرح و این پیشنهاد در صحن علنی شورای اسلامی این کلانشهر بررسی و تصویب شد.
وی ادامه داد: خیابان ۱۲ متری ملک، خیابان شهید رجایی(ملک) اراک را به خیابان امام خمینی(ره) و میدان ولیعصر(عج) این شهر متصل می کند و تعداد قابل توجهی آموزشگاه و مراکز موسیقی نیز در این محدوده فعالیت می کنند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: این اقدام شورا تنها به دلیل اهتمام و ارج نهادن به بیش از ۷۰ سال فعالیت هنری استاد شجریان صورت گرفته است.
محمدرضا شجریان (زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد) موسیقی دان، آهنگ ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه بود که توسط سایت انجمن آسیا به عنوان پرآوازه ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی شد.
همچنین روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده بود.
این هنرمند برجسته موسیقی ایران زمین پس از سال ها مبارزه با بیماری سرطان پنجشنبه ۱۹ مهرماه امسال دار فانی را وداع گفت و در جوار آرامگاه فردوسی در شهر توس به خاک سپرده شد.

امین بانی هوای دوری