فرمان مرادی،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

بحران کرونا شوک بزرگی به جامعه هنری وارد کرد

27 خرداد 1399 5:42 ق.ظ ایران

فرمان مرادی، رئیس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی گفت: بحران به وجود آمده شوک بسیار بزرگی به پیکره هنر این سرزمین وارد کرده است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، فرمان مرادی(رئیس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی) در باره وضعیت هنرمندان سازنده ساز در دوران کرونا گفت: در شرایط عادی وضعیت زندگی ومعاش سازندگان ساز چندان مناسب نبود و حال آنکه با شیوع ویروس کرونا و رکود شدید درعرصه موسیقی این شرایط نا بسامان دو چندان شده و بسیار نگران کننده است. در واقع بحران به وجود آمده شوک بسیار بزرگی به پیکره هنر این سرزمین وارد کرده است.

مرادی در ادامه افزود: من از ابتدای تاسیس خانه موسیقی در کنار دیگر دوستان بوده ام و آئین نامه و اساسنامه کانون سازندگان ساز را با همکاری دوستان تصویب کردیم از همان بدو تاسیس کانون سازسازان تنها فکر من حفظ شان وجایگاه هنرمند ساز ساز بوده و خواهد بود و امیدوارم از بحران کرونا بزودی گذر کنیم و شرایطی برای ادامه فعالیت های هنری مهیا شود.

 

مرادی با اشاره به نقش دولت در حمایت از هنرمندان موسیقی گفت: امروز با توجه به شرایط پیش آمده انتظار ما از دولتمردان بیشتراز هر زمان دیگریست .آنها باید به وعده های خود عمل کنند تا جامعه هنری و هنرمندان کشور کمترین آسیب ممکن را از شرایط رکودی که در آن قرار گرفتیم متحمل شوند. البته در اینجا باید از حمایت های دکتر محمد باقر نوبخت که مدیری آگاه هستند تشکر کنم و امیدوارم دیگر مدیران نیز مانند ایشان نگاهی ژرف و عمیق به هنر و هنرمند داشته باشند.

مرادی همچنین در مورد آموزش آنلاین ساز سازی گفت: این کار ظرایف بسیار مانند چگونگی استفاده از ابزار الگوها واندازه گیری دقیق ومهم تر از همه خطر های استفاده از ابزارها دارد و آموزش آنلاین به صلاح نیست. در این راه می توان از کتاب های آموزشی در کنار آموزش حضوری بهره برد.

این پیشکسوت ساز سازی در ادامه گفت: بسیاری از سازندگان ساز فعالیت های خودشان را در دوران کرونا مانند قبل ادامه دادند و به مطالعه و تحقیق در باب الگو های مختلف پرداختند. کرونا فرصت مناسبی بود تا فارغ از همه شلوغی های روزمره به کاری که سال ها به آن عشق ورزیدیم مشغول باشیم.

مرادی گفت: ساز سازی در چنین شرایطی تعطیل نمی شود اما به دلیل آنکه آموزشگاه های موسیقی تعطیل است و معیشت نوازندگان حرفه ای هم دچار خللی شده، بنابراین فروش ساز چه در حوزه سازهای مبتدی چه سازهای حرفه ای با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

عضو هیئت مدیره خانه موسیقی در پایان سخنانش گفت: باید از کادر درمانی کشور برای رشادت هایشان در مبارزه با بیماری کووید 19 قدردانی کنم. امیدوارم مردم هم با رعایت قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی قدر دان زحمات این عزیزان باشند. من هم ما نند بسیاری از عزیزان در این دوره در قرنطینه بسر می بردم و امیدوارم هر چه زودتر ریشه این بیماری از کشور ما و کل دنیا کنده شود و به زندگی عادی برگردیم.

امین بانی هوای دوری