برخی سینماگران برای یک قطعه آهن همدیگر را تکه پاره می‌کنند

2 اسفند 1395 7:36 ق.ظ گزارش ها

آلبوم موسیقی «محمدرضا فروتن» بازیگر محبوب سینما شب گذشته و طی مراسمی با حضور اهالی رسانه رونمایی شد.

 

به همت شرکت داروسازی عبیدی در راستای ارتقاء مسئولیت اجتماعی نخستین موسیقی سلامت‌محور با مضمون سلامت روان رونمایی و معرفی شد. این آلبوم موسیقی در 7 Terkو 4 ویدئو به خوانندگی محمدرضا فروتن بازیگر سینمای ایران و با شعرهای افشین یداللهی رونمایی و معرفی شد.

محمدرضا فروتن در این مراسم و در توضیح این کار جدید که مدعی است مرتبط با محوریت سلامت روان ساخته شده اظهار داشت: هدف من با این موسیقی ارتقاء فرهنگ مهرورزی و عشق بوده است و از شرکت داروسازی عبیدی از اعتمادی که به هنر در حوزه سلامت داشته‌اند تشکر می‌کنم.

او با اشاره به شعرهای این آلبوم که سروده افشین یداللهی است، گفت: خوشحالم که کسی با تخصص روانشناسی در زمینه شعر فعالیت می کند و از نظر روانی شعرهای سلامتی دارد. من از او خواستم اشعاری را در اختیارم بگذارد که مطابق زندگی همه مردم باشد ولی امید نیز در آن وجود داشته باشد. بنابراین این آلبوم به مشکلات عاطفی که ممکن است در همه زندگی ها وجود داشته باشد و ناراحت کننده است می پردازد ولی تم امید نیز در آن وجود دارد.

فروتن ادامه داد: اینگونه شعر و موسیقی به افراد امید می‌بخشد تا برای زندگی یک احساس قوی محرک داشته باشد، که تمرکز آن در اصلاح رفتار است.

این بازیگر سینما در پاسخ به پرسش خبرگزاری مبنی بر این که آیا نگران نیستید به عنوان یک بازیگر شما را نقد کنند که چرا وارد عرصه موسیقی شدید و چرا به این عرصه ورود کردید پاسخ داد: شاید بهتر است بپرسید چرا کسی که عاشق موسیقی بوده وارد عرصه سینما شده است؟ علاقه من به موسیقی خیلی پیش از سینما و خیلی بیشتر از سینما است. همیشه آرزو داشتم در عرصه موسیقی فعالیت کنم و به خودم قول داده بودم تا پیر نشدم در زمینه موسیقی فعالیت کنم.

فروتن ادامه داد: فرهنگ قضاوت خیلی در ایران وجود دارد، ما عادت داریم راجع به خواسته ها و علایق دیگران تصمیم گیری کنیم. اگر یک روز تنها طرفدار آهنگ های خودم باشم باز به این کار ادامه خواهم داد.

او همچنین با اشاره به حاشیه های جشنواره فجر گفت: به قول یکی فیلسوف اروپایی، برای یک هنرمند بزرگترین لذت این است که خودش از کار خود لذت ببرد، من هم برایم مهم است خودم لذت ببرم؛ در شگفتم چرا برخی‌ از همکارانم به خاطر یک تکه شیشه و آهن (تندیس سیمرغ) در جشنواره های سینمایی همدیگر را تکه پاره می‌کنند!

در ادامه این نشست رضویان، مدیرعامل داروسازی عبیدی که حامی مالی این آلبوم است با گرامی داشتن یاد مرحوم عبیدی به عنوان بینانگذار نخستین شرکت داروسازی ایران، اظهار داشت: یکی از فعالیت های داروسازی ما مشارکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی است که حمایت از یک آلبوم موسیقی سلامت که با محوریت سلامت روح و روان اشعار و موزیکش ساخته شده یکی از نمونه های این فعالیت های ما است.

او ادامه داد: مرحوم عبیدی همیشه بر کیفیت داروی ایرانی تاکید داشت و توصیه می‌کرد که بیماران ایرانی باید بهترین داروهای تولید داخل را مصرف کنند. البته کیفیت برتر دارو صرفاً فقط مواد اولیه نیست، بلکه تجهیزات و نیروی انسانی نیز دخیل است که باعث افزایش کیفیت می‌شود، ما نیز در شرکت داروسازی عبیدی تلاش می‌کنیم تا برند داروهای باکیفیت ایرانی را در منطقه معرفی کنیم.

رضویان درباره وضعیت صادرات و فروش داروهای برند ایرانی در منطقه توضیح داد: هم اکنون در عراق، کشورهای آسیای میانه و افغانستان فروش دارو داریم کما این که صادرات دارو کار آسانی نیست، ولی در تلاشیم تا 25 محصول دارویی ایران را در کشور عراق برای فروش ثبت کنیم.

مدیرعامل شرکت داروسازی عبیدی با تشریح ادامه برنامه‌های این شرکت داروسازی در زمینه مسئولیت اجتماعی با محوریت موسیقی، خاطرنشان کرد: این شرکت داروسازی به عنوان نخستین و قدیمی‌ترین شرکت داروسازی ایران سالانه 20 مولکول جدید دارویی نیز وارد بازار دارویی کشور کرده است.

سالار عقیلی خون غزل