بنیاد رودکی ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک، vavmusic

بررسی همکاری‌های مشترک بنیاد رودکی و اپرای وین

9 تیر 1399 11:09 ق.ظ ایران

مدیرعامل بنیاد رودکی و معاون فنی اپرای دولتی وین از طریق ویدئو کنفرانس درباره همکاری‌های مشترک از جمله نوسازی تالار وحدت گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در این رویداد که با حضور الکساندر ریگر، معاون سفیر و رئیس انجمن فرهنگی اتریش در ایران برگزار شد، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و کریستوفر ویدورا، معاون فنی اپرای دولتی وین در خصوص توسعه همکاری‌های هنری بحث و تبادل نظر کردند.

با توجه به ویژگی‌های مشترک تالار وحدت و سالن اپرای وین، تجهیز، بازسازی و نوسازی بخش ماشینری و فنی تالار وحدت و همچنین ارایه مشاوره در استانداردسازی تجهیزات نگهداری سازها و نت‌ها از نکات مهم این کنفرانس ویدئویی بود.

در این جلسه دو طرف با اشاره به شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا در سطح جهان و محدودیت‌های برگزاری برنامه‌های هنری با حضور هنرمندان، در مورد شیوه‌های نوین افزایش تعاملات هنری میان دو کشور مذاکراتی کردند؛ برگزاری اجراهای مشترک و تشکیل مسترکلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.

همچنین با توجه به پروتکل‌های بهداشتی مطرح برای بازگشایی تالارهای هنری، دو طرف بر تبادل تجربیات خود در این زمینه تاکید کردند.

امین بانی هوای دوری