پینک فلوید ،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی جهان، واوموزیک،vavmusic

بهترین‌های پینک‌فلوید؛ روی نُتِ اعتراض

22 دی 1399 3:58 ب.ظ جهان

در اینجا مهم‌ترین قطعات بزرگترین خوانند‌ه‌های بزرگ تاریخ موسیقی را معرفی می‌کنیم، شاید دستورالعملی برای موزیک خوب گوش دادن.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین گروه موسیقی راک انگلیسی در سال ۱۹۶۵ میلادی و توسط چند دانشجوی معماری به نام‌های سید برت، نیک میسن، راجر واترز و ریچارد رایت، تشکیل شده، دیوید گیلمور در دسامبر ۱۹۶۸ به عنوان پنجمین عضو به گروه پیوست.

واترز پس از آنکه سید برت یکی دیگر از بنیانگذاران پینک فلوید، گروه را در سال ۱۹۶۸به خاطر اعتیاد و مشکلات روحی ترک کرد، نقشی برجسته‌تر در این گروه برعهده گرفت و تبدیل به شاعر اصلی ترانه‌های گروه شد.

نام پینک فلوید، در اصل از نام دو موسیقیدان بلوز به نام‌های فلوید کانسل و پینک اندرسون برگرفته شده بود که از نوازندگان سبک پیمونت بلوز به حساب می‌آمدند.

سبک راک روان‌گردان (Psychedelic Rock) در نخستین سال‌های فعالیت پینک فلوید بیش از همه تأثیرگرفته از سید برت بود. دیوید گیلمور که در اواخر دهه ۶۰ میلادی جای او را گرفت به همراه راجر واترز سبک گروه را به سمت «پراگرسیو راک» و «اسپیس راک» سوق داد که از سبک‌های دیگر، چون بلوز، جاز و حتی موسیقی کلاسیک تأثیر گرفته بود.خلاقیت و نوآوری در چیدمان و جلوه های بصری اجراهای زنده این گروه در آن زمان زبانزد بود.

راجر واترز در سال ۱۹۷۳ سرپرستی گروه پینک فلوید را برعهده گرفت و ترانه‌های زیادی خلق کرد. پینک فلوید در سال ۱۹۸۳ از هم پاشید. راجر واترز پس از جدایی آلبوم‌های انفرادی متعددی منتشر کرد که از لحاظ تجاری نتوانستند موفقیت‌های دوران پینک فلوید را تکرار کنند، اما با استقبال منتقدان موسیقی و طرفداران راک روبرو شدند.

Us and Them طولانی‌ترین آهنگ آلبوم، نیمه تاریک ماه است آلبومی که بیش از همه دستاورد راجر واترز بود، اگر چه در آن ساخته‌های هر چهار عضو پینک فلوید وجود دارد. این آلبوم در سال ۱۹۷۳ انتشار یافت و با توجه به فروش بیش از ۴۰ میلیون نسخه در جهان، پرفروش‌ترین اثر پینک فلوید محسوب می‌شود. این آهنگ طبیعت جنگ و جهالت انسان‌های عصر مدرنِ تحت تاثیر مصرف‌گرایی را توصیف می‌کنند.

Another Brick in The Wall, Pt. ۲ یکی از موفق‌ترین تک آهنگ‌های پینک فلوید «آجری دیگری در دیوار، بخش دوم» است که یکی از پرفروش‌ترین موزیک‌های این گروه بود. شعر این موزیک، در اعتراض به ساختمان‌ها و سیاست‌های سخت‌گیرانه مدارس نوشته شده بود. این قطعه به قدری معروف و جنجالی شد که به صورت یک آهنگ سه‌بخشه در آلبوم تحسین شده‌ی «دیوار» اُپرای راک پینک فلوید [که به عقیده بعضی‌ها بهترین و کامل‌ترین آلبوم پینک فلوید است] قرار گرفته است. در ابتدا پارت دوم به صورت یک تک آهنگ منتشر شد، حسابی سروصدا کرد و به عنوان تنها تک آهنگ شماره یک گروه در چندین کشور از جمله آمریکا و بریتانیا شد.

Hey You یکی از به یادماندنی‌ترین آهنگ‌های پینک فلوید آهنگ Hey You است که گیلمور و واترز آن را خوانده‌اند.

Time اشعار این آهنگ درمورد گذشت زمان و هدر رفتن آن بی‌آنکه کسی متوجه گذر آن شود تا وقتی که دیر شده است می باشد.

Shine on You Crazy Diamond, Pt ۱-۹ این قطعه به عنوان یادبود و ادای احترام به این شخصیت یعنی سید برت ساخته شده است. داستان انزواگرایی و مشکلات روانی که سید برت دچارش شد؛ شخصی که پینک فلوید را تشکیل داد.

Fearless بهترین آهنگ آلبوم Meddle است. این آهنگ در رابطه با رویارویی یک شخص با چالش‌ها در چهره‌ی بدبختی و فلاکت است.

Wish You Were Here این آهنگ اغلب به عنوان یک ستایش مستقیم از سید برت به شمار رفته است؛ حضور داشتن در زندگی یک شخص و رها کردن در جهت تجربه کردن زندگی، موضوع اصلی در این قطعه است.

Marooned بهترین قطعه بی‌کلام پینک فلوید و تنها اثر گروه که جایزه گرمی را برنده شده است. موسیقی توسط دیوید گیلمور و ریچارد رایت نوشته شد. صدا‌های طراحی شده در آهنگ تصویر یک جزیره دور افتاده با مرغان دریایی و امواجی که به ساحل می‌کوبند را در ذهن تداعی می‌کند.

امین بانی هوای دوری