تشکر علی بحرینی از محمدحسین مهدویان به خاطر ساخت درخت گردوواو موزیک , رسانه پخش موسیقی آنلاین

  • 5,750 نگاه
  • 0 دیدگاه

علی بحرینی در صفحه اینستاگرام خود برای طراحی هوشمندانه سکانسی از درخت گردو که حمام‌دار تبریزی اجازه داد کوردهای آلوده به مواد شیمیایی، در حریم او خودشان را بشویند از محمدحسین مهدویان سازنده درخت گردو تشکر کرد

وی با بیان احساسات خود از دوران جنگ تحمیلی ایران این تشکر خود را  اینگونه بیان کرد

از خانواده من در طول جنگ تحمیلی، نه کسی شهید شد و نه کسی جانباز است. من جنگ را با جان و روحم احساس نکردم؛ گاهی هواپیما و موشکی از روی شهرم (تهران) رد شد که تماشایش کردم و از این‌بابت به اقتضای سن و سال و عقلم، لذت بردم.

از چند سال بعد، عارضه جنگ برای من شد اینکه بزرگانم بگویند: “اگر جنگ نبود، وضعیت زندگی ما بهتر می‌شد”!
و من حالا دیگر این‌فرضیه را هم قبول ندارم؛ چون سی‌سال است جنگی در کار نیست و ما همچنان در وضعیت مطلوبی قرار نداریم.

حتی اگر این‌فرضیه صحیح باشد نیز تاوان خاصی برای جنگ نداده‌ام؛ شاید در تمام این‌سال‌ها فقط چند بار عمیقاً جنگ را در وجودم احساس کرده باشم؛ “خُرده‌تاوان‌”هایی ناقابل که از دیدن بعضی عکس‌ها و شنیدن برخی روایت‌ها، ریشه گرفته‌اند. همین و بس.

امشب وقتی “درخت گردو” را دیدم و در دقایقی طولانی از آن اشک ریختم، حال دلم بهتر شد. احساس کردم اندکی (فقط اندکی) برای جنگی که خیلی‌ها را از وطنم گرفت و میلیون‌ها نفر را داغدار کرد، تاوان داده‌ام.

گریه کردم برای قادر، برای مال‌مال، برای ناصر، برای شهین، برای مریم و حتی برای ژینا. گریه کردم برای کوردهای عزیز سرزمینم، برای سردشت، برای پرنده‌هایش.

محمدحسین مهدویان، ممنون برای ساخت “درخت گردو”. ممنون برای طراحی هوشمندانه سکانسی که حمام‌دار تبریزی اجازه داد کوردهای آلوده به مواد شیمیایی، در حریم او خودشان را بشویند. ممنون برای خلق یک‌فیلم ملی که اگر بخت با آن، یار باشد، جهانی‌هم خواهد شد.

شنبه، نوزدهم بهمن سال نود و هشت71

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *