پوریا اخواص، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،مجید مولانیا

تقدیم به چراغ‌داران موسیقی ایرانی

23 مرداد 1399 9:17 ق.ظ ایران

مجید مولانیا آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در تازه ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «رنج عاشق» به خوانندگی پوریا اخواص را در دسترس شنوندگان قرار داد.

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، آلبوم «رنج عاشق» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در ژانر موسیقی ایرانی است که به آهنگسازی مجید مولانیا و خوانندگی پوریا اخواص منتشر شده است.

 

از پوریا اخواص تاکنون آلبوم‌های «ای سرخوشان» به آهنگسازی جهانبخش رستمی، «ریشه در خاک» به آهنگسازی مسیح تحویلداری، «طعم تصنیف» با هنرمندی عیسی غفاری، «این هم حکایتی است» به آهنگسازی کاوه صالحی، «به یاد لطفی» با همراهی جهانشاه صارمی و گروه «نهفت»، «سرود مرد سرگردان» به آهنگسازی سیاوش ولی پور، «جان جهان» به آهنگسازی رضا پرویز زاده، «ای شب» به آهنگسازی سید امیر طاهری در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در این آلبوم حمید قنبری نوازنده سازهای کوبه‌ای، صابر سوری نوازنده عود، مجید مولانیا نوازنده تار و حسن خدایی نیا (ضبط، میکس و مسترینگ) گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

«محو خیال» با شعر صبا عبداللهی، «رنج عاشق» با شعر دیبا خسروی، قطعه بی کلام «جام رقصان»، «بی هیچ دردان» با شعر هوشنگ ابتهاج، «در پی او» با شعر سعدی، «موج رها» با شعر صبا عبداللهی آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

مجید مولانیا اهنگساز آلبوم «رنج عشق» که تاکنون آثاری چون «در عشق زنده باید» با صدای وحید تاج، «چشم بی خواب» با صدای حسام‌الدین سراج و تعدادی دیگر از آثار موسیقایی را منتشر کرده، توضیح کوتاهی پیرامون این اثر موسیقایی نوشته است: «رنج عاشق» حکایت طریقی است جانکاه که تمنایش مدادم است و هجرانش بی پایان، عطشی است نو به نو، در آنکه پای نهی به رهی شده‌ای سوی بی سو.

به پاس رنجی که چراغ داران موسیقی ایرانی به دوش کشیده‌اند و تقدیم به عاشقانش. به همت دوستانم، پوریا اخواص، حمید قنبری، صابر سوری و حسن خدایی نیا»

آلبوم «محو خیال» با آهنگسازی مجید مولانیا و خوانندگی پوریا اخواص بر اساس مجوز شماره ۱۳۹۸-۱۷۲ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۲۴۵۷۹ کتابخانه ملی ایران در بازار موسیقی منتشر شده است.

امین بانی هوای دوری