جواد غلامی ،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی جهلن، واوموزیک،vavmusic

توضیحات رئیس انجمن موسیقی استان قزوین درباره نخستین دوره جایزه ملی عارف

27 دی 1399 10:25 ق.ظ ایران

جواد غلامی گفت موضوع اصلی جایزه ملی عارف، تصنیف است و دو بخش اصلی دارد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، خستین دوره جایزه ملی عارف با هدف حمایت و پشتیبانی از تولیدات هنری درزمینه تصنیف و ترانه در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی برگزار می‌شود. این رویداد با همکاری دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، خانه موسیقی ایران، استانداری و شهرداری و سازمان برنامه‌ و بودجه استان قزوین برگزار خواهد شد.

کمک به ایجاد فضای ذهنی و زبانی نو در ترانه‌ها و تصنیف‌های ایرانی، شناسایی استعدادها و ارزیابی توان هنری کشور در حوزه تصنیف و ترانه، توجه به موسیقی ایرانی در جهت توسعه فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی و اندیشه‌ورزی و ارتقاء ذائقه فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر موسیقی ایرانی از دیگر اهداف جایزه ملی عارف است. یکی دیگر از اهداف این رویداد، پاسداشت عارف قزوینی شاعر و تصنیف‌ساز و ترانه‌سرای بزرگ کشور و سازنده بسیاری از آواهای ماندگار همچون “از خون جوانان وطن لاله دمیده” است.

جواد غلامی رئیس انجمن موسیقی استان قزوین درباره جایزه ملی عارف به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این رویداد قرار است در قزوین برگزار شود، اما به‌صورت ملی از تمام نقاط کشور می‌توانند آثار خودشان را ارسال کنند. موضوع اصلی جایزه ملی عارف، تصنیف است و حول این مسئله می‌چرخد. این رویداد دو بخش اصلی دارد. در بخش اول هنرمندان می‌توانند تصنیف‌های خود را که تاکنون منتشر نکرده‌اند ضبط کنند و اجرای تصویری آن را بفرستند که شامل تمام فرم‌های تصنیف می‌شود. بخش دوم شامل آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌هایی است که مجوز دارند و در دو سه سال اخیر منتشر شده‌اند. در این بخش نیز رقابت به‌صورت جداگانه و در همان قالب‌ تصویر است.

وی افزود: در هر دو بخش، آثار داوری می‌شوند که البته داوران فعلاً انتخاب نشده‌اند. تصمیم گرفتیم به نفرات اول تا سوم جوایزی و مبالغی نیز اهدا شود. فکر می‌کنم به نفر اول مبلغ ده میلیون تومان، نفر دوم پنج میلیون تومان و نفر سوم ۲٫۵ میلیون تومان اهدا خواهد شد.

۲۲ بهمن‌ماه آخرین‌مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به نخستین دوره جایزه ملی عارف و ۱۰ اسفند زمان اختتامیه و اعلام نتایج است. علاقه‌مندان و آهنگسازان کشور برای دریافت اطلاعات بیشتر و مطالعه کامل فراخوان و شرکت در این رویداد می‌توانند به وبگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به نشانی ghazvin.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

امین بانی هوای دوری