سینا خشک بیجاری،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

توضیحات سینا خشک بیجاری درباره اجرا در کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی

29 آذر 1399 11:21 ق.ظ ایران

سینا خشک بیجاری نوازنده تنبک می‌گوید در شرایط کرونایی برای این که ارتباط بین مخاطب و هنرمند قطع نشود کنسرت آنلاین یک اتفاق جالب است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، امروز جمعه ۲۸ آذر از ساعت ۲۱ اجرای گروهی به نوازندگی محمدرضا ابراهیمی (عود)، سردار سرمست (آکاردئون)، سهیل پیغمبری (کلارینت باس) و سینا خشک بیجاری (تنبک) در قالب دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی پخش می‌شود.

سینا خشک بیجاری نوازنده تنبک درباره رپرتوار این اجرا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما یک سری از قطعات آلبوم “فیروزه” به آهنگسازی محمدرضا ابراهیمی را با همراهی کلارینت و آکاردئون اجرا می‌کنیم.

وی با بیان این که گروه بخش بداهه‌نوازی نخواهند داشت، اظهار کرد: البته ممکن است در حین اجرا یک جمله را بداهه بزنیم ولی همه‌چیز از قبل مشخص شده است.

این نوازنده در ادامه درباره سایر فعالیت‌های خود در این روزها توضیح داد: مشغول تدریس به‌صورت آنلاین و حضوری هستم. زمان‌هایی که آموزشگاه‌ها باز است و اجازه کلاس حضوری می‌دهند، با حفظ پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها را حضوری برگزار می‌کنم.

خشک بیجاری با اشاره به این که تدریس آنلاین و حتی آفلاین تجربه بدی نیست، گفت: من تجربه آفلاین را بیشتر می‌پسندم. هنرجو وقتی مجبور می‌شود یک قطعه‌ را ضبط کند، پس از تماشای ضبط آن قطعه متوجه می‌شود که چقدر نقص دارد. بچه‌ها برای یک ضبط درست و حسابی باید تمرین بیشتری کنند و این موضوع باعث می‌شود که اتفاق بهتری بیفتد.

وی ادامه داد: کلاس آنلاین به خاطر قطعی اینترنت باعث می‌شود که جنس صداها، درست نباشد. در ساز کوبه‌ای یک سری فرکانس‌ها منتشر نمی‌شود و اختلافات زیادی با صوت اصلی دارد. البته کلاس آفلاین و آنلاین برای هنرجویان مبتدی جوابگو نیست.

این نوازنده درباره برگزاری کنسرت‌های آنلاین گفت: به‌هرحال برای این که ارتباط بین مخاطب و هنرمند قطع نشود کنسرت آنلاین اتفاق جالبی است. شاید ما به دیدن اجرا به‌صورت حضوری عادت کرده باشیم ولی امروزه در یوتیوب و جاهای دیگر این بخش پررنگ شده که شما یک سری کارها را به‌صورت غیرحضوری انجام بدهید.

دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی با اجراهای موسیقی سازی و بی‌کلام از ۲۷ تا ۳۰ آذر در سالن رودکی در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را از طریق صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی، هفدانگ و سایت تیوال به‌صورت هم‌زمان مشاهده کنند. با توجه به محدودیت زمانی اعلام‌شده از سوی ستاد ملی کرونا در رابطه با عدم تردد شبانه بعد از ساعت ۲۱ در شهر تهران، این مجموعه کنسرت‌ها، ضبط شده و در زمان مقرر طبق اعلام جدول برای علاقه‌مندان به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

امین بانی هوای دوری