مهدی جلالی، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

توضیحات مهدی جلالی درباره برگزاری پنجمین دوره جایزه رضا کروریان

18 شهریور 1399 7:44 ق.ظ ایران

دبیر هنری پنجمین دوره مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک گفت در صورتی که این رویداد به‌صورت حضوری برگزار نشود، مراسم اهدای جوایز برگزار شده و به نفرات برتر جایزه اعطاء می‌شود.

 

به گزارش اخبار موسییقی واوموزیک ، اولین دوره مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک با عنوان “جایزه رضا کروریان” در 1395 با همراهی گروه موسیقی دانشگاه تهران به‌صورت ملی (برای آهنگسازان ایرانی یا آهنگسازانی که در ایران زندگی می‌کنند) برگزار شد و تاکنون چهار دوره آن برگزار شده است.

 

ستاد برگزاری این مسابقه دی ماه سال 1398 فراخوان پنجمین دوره این رویداد را منتشر و اعلام کرد این دوره توسط گروه موسیقی یارآوا و گروه موسیقی دانشگاه تهران (پردیس هنرهای زیبا) برگزار خواهد شد. مهلت ارسال آثار 31 خرداد 1399 اعلام شد و قرار بود هیئت داوران دوره پنجم، نفرات برگزیده را تیرماه امسال اعلام کند که این اتفاق نیفتاد.

مهدی جلالی سرپرست گروه موسیقی یارآوا و دبیر هنری مسابقه رضا کروریان، درباره روند برگزاری پنجمین دوره این مسابقه به خبرنگار هنرآنلاین: ما قرار بود این مسابقه را هم‌زمان با آغاز ترم جدید دانشگاه‌ها برگزار کنیم ولی متأسفانه هنوز تکلیف دانشگاه‌ها مشخص نیست. آثار شرکت‌کنندگان را دریافت کرده‌ایم و در صورتی که این رویداد به‌صورت حضوری نیز برگزار نشود، مراسم اهدای جوایز را برگزار می‌کنیم و به نفرات برتر جایزه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تصور می‌کردیم امسال متقاضیان بیشتری در مسابقه شرکت می‌کنند ولی مشارکت‌ علاقه‌مندان نسبت به سال‌های گذشته پایین‌تر بوده است. با این حال آثاری که به مسابقه راه پیدا کرده‌اند به لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار دارند.

سرپرست گروه موسیقی یارآوا در ادامه درباره فعالیت‌های این گروه گفت: ما در ماه‌های اخیر دست از فعالیت برنداشتیم و کارهای خودمان را ادامه دادیم. یکی از کارهایی که در این مدت انجام دادیم، افتتاح استودیو الکترونیک بود که این اتفاق برای اولین بار صورت می‌گرفت.

جلالی ادامه داد: استودیو الکترونیک شبیه استودیوهای عادی نیست و پروسه آهنگسازی را به‌طور کامل از صفر تا صد انجام می‌دهد، در صورتی که در استودیوهای عادی، آهنگساز از قبل قطعه موسیقی را می‌نویسد و سپس با نوازندگان به استودیو می‌رود تا قطعه را ضبط کند.

او در پایان درباره کلاس‌های آموزش موسیقی در شرایط کرونا عنوان کرد: ما پس از شیوع ویروس کرونا کلاس‌های خودمان را به‌صورت آنلاین برگزار کردیم و حتی پس از آن هم که مجوز بازگشایی آموزشگاه‌ها داده شد، روند کلاس‌های آنلاین ما قطع نشد، چرا که برخی از هنرجویان همچنان ترجیح می‌دهند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند.

امین بانی هوای دوری