بنیامین بهادری،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

توضیح بنیامین بهادری درباره مجوز اجرای آهنگ “بوی عیدی”

10 اردیبهشت 1399 10:40 ق.ظ ایران

بنیامین بهادری در جوابیه‌ای به یکی از گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری تسنیم، ادعا کرد که آهنگ «بوی عیدی» مجوزهای لازم را از دفتر موسیقی دارد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، در نیمه‌های فروردین 1399 بود که گزارشی درباره اجرای بنیامین بهادری در برنامه «دورهمی» منتشر کردیم. بهادری در این برنامه قطعه‌ی «بوی عیدی» یا همان «کودکانه» را خواند. این قطعه را بیشتر مردم ایران با آهنگی از اسفندیار منفردزاده، ترانه‌ای از شهیار قنبری و با صدای فرهاد مهراد شنیده‌اند.

 

اما مشکل از جایی شروع شد که بنیامین بهادری ترانه این آهنگ را تغییر داده بود و آن را با همان تغییرات اجرا کرد. این تغییرات با واکنش‌هایی از سوی ترانه‌سرا و آهنگساز این اثر همراه بود.

بررسی‌های  مسئولان صدا و سیما نشان می‌داد که این آهنگ از مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما مجوزی دریافت نکرده است. همچنین مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم درباره مجوز داشتن یا نداشتنِ آهنگی که بنیامین بهادری با تغییرات اجرا کرد، به خبرنگار تسنیم گفت: «تا جایی که همکاران جستجو کردند، تک آهنگ بوی عید بنیامین بهادری در سامانه مجوز تک آهنگ ثبت نشده است. البته‌ شروع مجوز تک آهنگ‌ها از سال 1395 بوده است.»

اکنون مدیر برنامه بنیامین بهادری در جوابیه‌ای که در اختیار خبرنگار تسنیم قرار داده، ادعا می‌کند که این آهنگ از دفتر موسیقی مجوزهای لازم را دریافت کرده است. وی در جوابیه‌اش نوشته است: «باید اعلام کنیم که مجوز تک قطعه و اجرای صحنه‌ای این اثر از سال 1389 از این دفتر صادر و در بیش از 50 کنسرت رسمی بنیامین بهادری در سراسر کشور با طی همه مراحل قانونی درآن دفتر اجرا شده است.»
البته بنیامین بهادری در این جوابیه هرگز به این نکته اشاره نکرده که آیا از آهنگسازِ این اثر اجازه‌ی لازم برای استفاده از اثرش را داشته است یا خیر.

بنیامین هرگز به این نکته هم اشاره نکرده که آیا رضایت ترانه‌سرای این آهنگ را برای دستکاری در ترانه‌اش داشته است یا خیر.

امین بانی هوای دوری