جان ویلیامز

جان ویلیامز به علت بیماری مجبور به کناری گیری از کنسرت ها شد

5 آبان 1397 9:50 ق.ظ جهان

جان ویلیامز آهنگساز، رهبر ارکستر و پیانیست آمریکایی، یکی از سرشناس ترین چهره های دنیای موسیقی فیلم می باشد. بسیاری از مشهور ترین قطعه های ساخته شده برای فیلم های سینمایی از آثار او به شمار می رود. از جمله این فیلم ها می توان به آرواره ها، جنگ ستارگان، سوپرمن، پارک ژوراسیک، هری پاتر و .. اشاره کرد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ویلیامز از جمله افرادی می باشد که بیشترین نامزدی جایزه اسکار را کسب کرده است. وی که تا کنون ۵۱ بار نامزد جایزه اسکار شده، ۵ بار این جایزه را بدست آورده است. ۲۴ جایزه گرمی، ۷ جایزه آکادمی فیلم بریتانیا و ۴ جایزه گلدن گلوب از دیگر جوایز ویلیامز می باشد که در کارنامه ی او ثبت شده است.

هنچنین موسیقی متن فیلم «جنگ ستارگان» که ساخته این آهنگساز معروف می باشد، در نظر سنجی موسسه فیلم آمریکا به عنوان بهترین موسیقی متن فیلم انتخاب شده است.
این آهنگساز افسانه ای قرار بود در روز ۲۶ اکتبر با ارکستر سمفونیک لندن در سالن کنسرت رویال آلبرت هال و در روز های ۳ و ۴ نوامبر با ارکستر فیلارمونیک وین اجرا داشته باشد اما به دلیل بستری شدن در بیمارستان از این ۳ کنسرت کنار رفت. در خصوص بیماری وی در حال حاضر هیچ گونه اطلاعاتی اعلام نشده است.
بر اساس بیانیه رویال آلبرت هال، تا زمان بهبود وضعیت جان ویلیامز، دوست دیرین او رهبری این کنسرت ها را بر عهده خواهد داشت.

امین بانی هوای دوری