جرج مارتین

جرج مارتین ، تهیه کننده و آهنگساز گروه افسانه‌ای بیتلز در گذشت.

10 خرداد 1395 10:40 ق.ظ اخبار موسیقی

رینگو استار ، نوازنده درامز گروه بیتلز و آخرین بازمانده این گروه، با خبر در گذشت جرج مارتین در صفحه توییتر خود، جامعه جهانی موسیقی را در شوک و اندوه فرو برد.

 

مارتین که توانسته بود گروه بیتلز را به بزرگترین گروه موسیقی راک جهان بدل کند، دیروز سه شنبه، در سن ۹۰ سالگی درگذشت.
وی که به عنوان پنجمین یار بیتلز شناخته می‌شد یکی از برجسته‌ترین موسیقیدانان فرهنگ عامه و دنیای موسیقی بود که در سال ۱۹۸۸ توانسته بود لقب شوالیه را از ملکه بریتانیا و یک دکترای افتخاری در رشته موسیقی را از دانشگاه موسیقی برکلی دریافت کند.
علاقه‌مندان جرج و موسیقی او، در استودیوی “ابی رود” که بیتلز آخرین آلبوم تاریخی خود را نیز با همین نام در آن ضبط کرده بودند گرد هم آمده و به او ادای احترام کردند.
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان، در بیانیه‌ای از مارتین به عنوان نابغه‌ای یاد کرده که به همراه گروه بیتلز لحظات خاطره انگیزی را برای همگان رقم زده است. پل مک کارتنی نیز در در پیامی اعلام کرد “در سوگ پدر دوم خود اشک ریخته است”.
جرج مارتین در طول زندگی هنری خود آهنگسازی، تهیه و تولید آثار جان لنون، پل مک کارتنی، جرج هریسون و رینگو استار چهار عضو اصلی گروه بیتلز را انجام داده است که می‌توان در کنار این گروه افسانه‌ای از هنرمندانی چون شرلی بسی و سیلا بلک نیز یاد کرد.

امین بانی هوای دوری