جواد داوری ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

جواد داوری نوازنده سنتور درگذشت

24 آذر 1399 1:04 ب.ظ ایران

هنرمند پیشکسوت گرگانی در سال ۱۳۴۳ اولین گروه خود با نام “ایرانشهر” را با همکاری محمدرضا لطفی تأسیس کرد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، جواد داوری نوازنده سنتور و تنبک و از هنرمندان موسیقی استان گلستان صبح روز دوشنبه ۲۴ آذر از دنیا رفت. او ۷۲ ساله بود.

داوری از مدت‌ها پیش به دلیل بیماری زمینه‌ای و برای جراحی قلب باز به بیمارستان مراجعه کرده و در همان زمان درگیر بیماری کرونا شده بود.

این هنرمند پیشکسوت گرگانی در سال ۱۳۲۷ در خانواده‌ای که همگی اهل موسیقی بودند به دنیا آمد و از دوستان نزدیک محمدرضا لطفی از دوران کودکی تا زمان مرگ بود. این دو هنرمند در سال ۱۳۴۳ اولین گروه خود با نام “ایرانشهر” را تأسیس و همکاری آن‌ها شکل گرفته است.

او پیش از این در گفت‌وگو با مهر گفته بود: محمدرضا لطفی ۳۰ سال دیگر برای توسعه فرهنگ و موسیقی ایران جا داشت، متأسفانه سال گذشته موسیقی ایران با رفتن استاد جلیل شهناز بی‌پدر، و حال با از دست رفتن استاد لطفی بی‌مادر شد. امیدوارم شاگردان و افراد زحمت‌کش این مسیر بتوانند کمبودهای موسیقی را جبران کنند و نبود استاد لطفی را پوشش دهند.

او ادامه داد: نگرانم سرنوشت موسیقی کشور، در شرایطی که استاد لطفی با این توان و انرژی، عشق به موسیقی و زحمت‌های فوق‌العاده‌ای که در سال‌های اخیر داشت، به جایی برسد که جمع کردن و مهارش سخت باشد، زیرا در سال‌های گذشته موسیقی کشور شرایط خوبی نداشت. امیدوارم هوشمندان و علاقه‌مندان هنر موسیقی و شاگردان زحمتکش، بتوانند این کمبود را جبران کرده و ادامه‌دهنده راه استاد لطفی باشند تا زحمات ۵۰ ساله این استاد که ۳۰ سال آن ممتد بود، قدردانسته شود.

امین بانی هوای دوری