چطور حاجیلی «حاجیلیتو» شد؟

چطور حاجیلی «حاجیلیتو» شد؟

31 مرداد 1395 5:50 ق.ظ ایران
مجموعه برنامه «دورهمی» شب گذشته با اجرای چند بخش نمایشی و همچنین گفتگوی مهران مدیری با امید حاجیلی به روی آنتن شبکه نسیم رفت.

این خواننده پاپ، در ابتدا چند قطعه از آثار خود را به اجرا درآورد. مهران مدیری با پرداختن به موضوع «لجبازی»، برنامه را آغاز کرد و پس از چند بخش از اجرای نمایش، میزبان امید حاجیلی خواننده موسیقی پاپ شد.

حاجیلی پس از اجرای اولین قطعه خود و همچنین سلام و احوالپرسی با حضار داخل استودیو، در خصوص رفتار و انرژی مضاعفش در اجرای کنسرت بیان کرد: در واقع به این اندازه که همیشه دیده‌اید، انرژی ندارم. تمام این حال خوب و انرژی بالا را از نوع موسیقی و موزیک شادی که انتخاب کردم و البته ساز «ترومپت» می‌دانم. من با همه توانم کنسرت‌ها را برگزار می کنم و بعد از هر اجرا خودم تمام می‌شوم.

وی صحبت‌های خود را با اشاره به حضورش در دانشگاه به عنوان «استاد» ادامه داد و گفت: هر انسانی چند وجه متفاوت دارد. من وقتی ساز در دست دارم و اجرا می‌کنم، بازیگوشم؛ اما سر تمام کلاس‌هایم جدی هستم و بچه‌ها از من حساب می‌برند.

حاجیلی در خصوص چرایی انتخاب لقب «حاجیلیتو» اظهار داشت: «حاجیلیتو» اصطلاحی برگرفته از آمریکای جنوبی و به معنی «حاجیلی کوچک» است. چون خودم به شخصه علاقه بسیاری به موسیقی آمریکای جنوبی دارم، «حاجیلیتو» بودن را انتخاب کردم.

وی در ادامه درباره همکاری خود با ناصرعبداللهی گفت: من در طول سال‌های فعالیت هنری‌ام، با خواننده و آهنگسازهای بسیاری همکاری داشته‌ام. همیشه در کنسرت‌هایم یکی از آهنگ‌های قدیمی ناصر عبداللهی را به یاد بندرعباس و جنوب می‌خوانم. تمام آن چهارسالی که در گروه موسیقی ناصر عبداللهی بودم، از بهترین سالهای زندگی‌ام بود.

حاجیلی درباره چگونگی آغاز به کار خود در عرصه خوانندگی اظهار داشت: من به طور رسمی خودم را آهنگساز می‌دانم. زمانی خودم به صورت ماکت به روی آهنگ‌ها خواندم و وارد حرفه خوانندگی شدم.

وی پس از اجرای قطعه‌ای دیگر در خصوص اوضاع نابسامان موسیقی پاپ در ایران تصریح کرد: متاسفانه آن طور که باید از نظر حرفه‌ای و با توجه به استانداردهای بین‌المللی، از موسیقی پاپ حمایت نشده است. تمام تلاش و هدف من عرضه یک موسیقی صحیح به بازار است.

حاجیلی در پایان با ابراز رضایت کامل از زندگی و خوشبختی این روزهایش، ساز ترومپت و مجموعه آلبوم خود را به موزه «دورهمی» اهدا کرد.

امین بانی هوای دوری