محمد رضا شجریان ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

حال عمومی او کمی بهتر از دیروز است

28 مرداد 1399 11:18 ق.ظ ایران

بابک حیدری اقدم ـ مدیرعامل بیمارستان جم ـ در توضیح وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان بیان کرده است که علیرغم فروکش کردن اظهارات بالینی نسبت به روز نخست مراجعه به بیمارستان، شرایط عمومی وی همچنان مطلوب نیست.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، محمدرضا شجریان که فروردین ماه امسال پس از گذراندن دوره چندماهه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان جم، بر اساس آنچه اعلام شد،« با حال عمومی مناسب و مساعد و شرایط قلبی، عروقی و ریوی پایدار» از بیمارستان ترخیص شده بود، بار دیگر ـ شنبه ـ ۲۵ مرداد ماه ـ در بیمارستان جم و در بخش آی سی و یو( مراقبت های ویژه) بستری شد.

 

همان روز بیمارستان جم در بیانیه ای که در اینستاگرام خود منتشر کرد، نوشت که محمدرضا شجریان با افت سطح هوشیاری، افت فشار خون ، شوک سپتیک در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان جم بستری شد.

پزشک معالج شجریان هم روز شنبه از تلاش برای تحت کنترل درآوردن شرایط جسمی وی خبر داده بود.

همچنین این بیمارستان روز بعد هم درباره وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان اعلام کرد که فشار خون پایدار و وضعیت تنفسی بهتر شده است ولی سطح هوشیاری تغییری نکرده است و همچنان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان جم تحت نظر تیم پزشکی است.

حال بابک حیدری اقدم ـ مدیرعامل بیمارستان جم ـ در مصاحبه ای با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت سلامت محمدرضا شجریان بیان کرده است :استاد شجریان دو روز قبل با تابلوی شوک سپتیک یا شوک عفونی به بیمارستان منتقل شدند که در آن زمان شرایط بالینی مناسبی نداشتند. وضعیت جسمانی ایشان همراه با افت فشار، تنگی نفس ، ترشحات ریوی بسیار زیاد و هوشیاری پایین بود. ایشان سریعا به آی سی یو منتقل شد و اکنون در آی سی یو هستند و نسبت به روز اول بستری وضعیت فشار و تنفس بهتری دارند ولی وضعیت هوشیاری او اصلاً خوب نیست.

او ادامه داد :یکسری درمان های لازم برای ایشان انجام شده ولی هنوز به مراقبت های ویژه بخش آی سی یو نیاز دارند و به این زودی امکان ترخیص ایشان از این بخش وجود ندارد؛ چون شوک عفونی ایشان هنوز برطرف نشده و فشارشان با داروهای تقویت کننده بهتر شده است. منشأ شوک عفونی ایشان احتمالا به خاطر ذات الریه یا عفونت ریه بوده است.

پزشک معالج «محمدرضا شجریان» در پاسخ به شایعه‌های مطرح‌شده درباره درگذشت این هنرمند برجسته عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور، گفت امروز، ۲۷ مردادماه حال عمومی استاد حتی کمی بهتر از دیروز است.

دکتر حسن عباسی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هر لحظه ممکن است تغییر ناگهانی شرایط عمومی داشته باشد، افزود: استاد هنوز در قید حیات هستند.

وی با تاکید بر اینکه مریض بخش «آی‌سی‌یو» در اصل بیمار بسیار بدحال است، بیان کرد: علائم حیاتی استاد بالاتر از سطح مرگ مغزی است و از دوست‌داران ایشان می‌خواهیم با حضور در بیمارستان تمرکز کادر درمان را مختل نکنند.

بابک حیدری اقدم، مدیرعامل بیمارستان جم تهران نیز امروز به خبرنگار ایرنا گفته بود که به زودی نمی‌توان استاد شجریان را از «آی سی یو» مرخص کرد زیرا شوک عفونی هنوز برطرف نشده و فشار وی با داروهای تقویت‌کننده بهتر شده است.

استاد محمدرضا شجریان روز شنبه، ۲۵ مردادماه به علت افت سطح هوشیاری، افت فشار خون و شوک سپتیک در بخش «آی سی یو» بیمارستان جم تهران بستری شد.

وی بهمن سال گذشته نیز به علت بروز مجدد اختلال ریوی ناشی از بیماری قلبی در بیمارستان جم بستری شد و بامداد روز جمعه دوم اسفند ۹۸ «همایون شجریان» فرزند وی با انتشار تصویری از نمایشگر علایم حیاتی پدر از دوستداران وی رفع نگرانی کرد.

«خسرو آواز ایران» بار دیگر در پنجم فروردین سال جاری با حال عمومی مناسب از بیمارستان ترخیص شد و بر اساس اعلام هیات مدیره بیمارستان جم اقدامات درمانی وی زیر نظر پزشکان معالج در خارج از بیمارستان انجام گرفت.

استاد شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می‌شود.

وی نوروز ۹۵ با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و پس از آن تاکنون تحت نظر پزشکان به مداوا مشغول است.

امین بانی هوای دوری