هوراس تروبریج ، اخبار موسیقی ، اخبار موسیقی جهان، واوموزیک،vavmusic

خسارت کرونا به صنعت موسیقی انگلیس

4 فروردین 1399 10:27 ق.ظ جهان

اتحادیه موسیقیدانان انگلیس با توجه به شیوع ویروس کرونا در این کشور از کاهش سیزده میلیون و ۹۰۰ هزار پوندی اعضای خود به این دلیل خبر داده و خواستار کمک‌های دولتی به این هنرمندان شده است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، و روزنامه انگلیسی گاردین این اتحادیه که ۳۲ هزار نفر عضو دارد و مهم ترین اتحادیه صنعت موسیقی در انگلیس است؛ با پرسش از اعضای خود در مورد تاثیر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رویدادهای موسیقایی به این نتیجه رسیده، زیرا در این سنجش ۹۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته اند درآمد آنها تحت تاثیر این امر کاهش یافته است.

 

هوراس تروبریج Horace Trubridge رییس این اتحادیه اعلام کرد: یک صندوق اعانه جدیدتاسیس به موسیقیدانانی که به این دلیل فعلا بیکار شده اند ۲۰۰ پوند کمک خواهد کرد؛ اما امیدواریم دولت به نوعی کمک های بیشتری را در اختیار صندوق برای حمایت از هنرمندان موسیقی قرار دهد.

درآمد اهالی موسیقی در انگلیس به دلیل لغو تمام کنسرت ها، تورها و جشنواره‌های موسیقی و دیگر رویدادهای هنری همچنین تعطیلی کلاس های عمومی و خصوصی به شدت کاهش یافته است.

افزون بر این، فدراسیون اتحادیه های سرگرمی انگلیس نیز که شامل اتحادیه موسیقیدانان، اتحادیه ملی روزنامه نگاران و نویسندگان و اتحادیه های مرتبط دیگر است از دولت این کشور خواست منبع درامدی برای کسانی که به صورت آزاد در این مشاغل فعال هستند و به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند، در دوران تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا تعیین کنند.

با وجود تعطیلی کنسرت های موسیقی، موسیقیدانان نامی بسیاری در قالب طرح سازمان بهداشت جهانی به نام «همه باهم در خانه» به صورت آنلاین کنسرت های خود را برگزار کرده اند. شماری از موسیقیدانان مطرح در سطح جهانی نیز کمک های مالی را به صندوق های قرض الحسنه برای دستگیری از موسیقیدانان کمتر شناخته شده اهدا کرده اند.

بر اساس اطلاعات دولت انگلیس تا دیروز (یکشنبه، سوم فروردین ۱۳۹۹ و ۲۲ مارس ۲۰۲۰) ۵ هزار و ۶۸۳ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا در انگلیس شناخته شده اند که از این تعداد ۲۸۱ نفر درگذشته اند.

ویروس کرونا یا کووید -۱۹ از اوایل دی گذشته در شهر ووهان استان هوبی چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به بحران جهانی تبدیل شد و اکنون بیش از ۱۵۰ کشور در جهان بیمارانی مبتلا به این بیماری دارند که هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز یکشنبه سوم فروردین در ایران ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، یکهزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و هفت هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

امین بانی هوای دوری