خواننده های مرده نامزد جایزه شدند

26 دی 1395 9:42 ق.ظ جهان

«دیوید بویی» و «لئونارد کوهن» دو خواننده درگذشته هستند که نام‌شان در فهرست نامزدهای جوایز موسیقی بریتانیا به چشم می‌خورد.

نامزدهای جوایز موسیقی بریتانیا ۲۰۱۷ معرفی شدند و در میان آن‌ها نام دو خواننده سرشناس که در سال گذشته فوت کردند هم دیده می‌شود.

«لئونارد کوهن» ترانه‌سرا و خواننده فقید کانادایی در بخش خواننده مرد سولوی بین‌المللی نامزد شده است. نام او که در ماه نوامبر ۲۰۱۶ درگذشت، در بخش بهترین هنرمند مرد سولوی بین‌المللی در کنار «بن ایور»، «برونو مارس»، «دریک» و «ویکند» دیده می‌شود.

«کوهن» در سال ۲۰۱۱ میلادی به‌خاطر آن‌که مجموعه آثارش بر سه نسل در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا شد. او با ترانه‌هایی از جمله «تا انتهای عشق با من برقص»، «سوزان»، «هله‌لویا» و «بدرود ماریان» به شهرتی جهانی رسید.

این خواننده در مراسم اعطای جوایز موسیقی «گرمی» سال ۲۰۱۰ در لس‌آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. «افکار قدیمی»، «مشکلات محبوب» و «تو سیاه‌ترش می‌خواهی» سه آلبوم آخر این هنرمند بودند که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ روانه بازار و با استقبال فراوانی روبه‌رو شدند.
«دیوید بویی» نیز که ژانویه ۲۰۱۶ درگذشت، در دو بخش خواننده مرد سولو و بهترین آلبوم سال بریتانیا برگزیده شده است. نام آلبوم «بویی» خواننده معروف انگلیسی، «ستاره سیاه» است که در ژانویه سال گذشته روانه بازار شد.

«دیوید بویی» که یکی از مشهورترین موسیقی‌دانان مدرن و از پیشگامان موسیقی آوانگارد پاپ به‌شمار می‌آمد، دو روز پس از جشن تولد ۶۹ سالگی‌اش با زندگی وداع کرد. «بویی» را بیشتر برای فعالیت‌های موسیقایی‌اش در حوزه موسیقی راک در دهه ۷۰ میلادی می‌شناسند. او علاوه بر فعالیت در حوزه پاپ و راک‌اند رول، در حوزه بازیگری نیز فعال بود. «بویی» در رده‌بندی مجله «رولینگ استون» در جایگاه سی‌ونهم فهرست «۱۰۰ هنرمند بزرگ تاریخ موسیقی راک» و همچنین در رتبه بیست‌وسوم جدول «بهترین خوانندگان تمام دوران‌ها» قرار گرفت.

«دیوید بویی» پس از مرگ، در بخش بهترین خواننده انگلیسی مرد سولو با «کریگ دیوید»، «کانو»، «اسکپتا» و «مایکل کیوانوکا» رقابت می‌کند. «۱۹۷۵»،‌ «کانو»، «اسکپتا» و «مایکل کیوانوکا» در بخش بهترین آلبوم سال بریتانیا رقبای او هستند.

در بخش بهترین ویدیوی سال بریتانیا آثاری از «اَدل»، «ریحانا»، «کلدپلی»، «جیمز آرتور»، «وان دایرکشن» و «زین» نامزد شده‌اند. نامزدهای بخش بهترین هنرمند زن سولوی بین‌المللی هم «بیانسه»، «ریحانا»، «سولانژ»، «کریستین و ملکه‌ها» و «سیا» هستند.

امین بانی هوای دوری