خوان گابریل خواننده مشهور مکزیک درگذشت

خوان گابریل خواننده مشهور مکزیک درگذشت

13 شهریور 1395 5:13 ق.ظ جهان

خوان گابریل مشهورترین خواننده مکزیک در ۶۶ سالگی درگذشت.

خوان گابریل که به عنوان نماد موسیقی مکزیک شناخته می‌شد در سن ۶۶ سالگی درگذشت.

 

خوان گابریل که نه تنها نماد موسیقی مکزیک بلکه از مشهورترین چهره‌های موسیقی آمریکای لاتین بود، دیروز در سانتا مونیکای کالیفرنیا درگذشت.

او جمعه شب برنامه‌ای در لس‌آنجلس برگزار کرد و دیروز یکشنبه در حالی فوت کرد که در حال برنامه‌ریزی برای اجرای کنسرت در ال‌پاسوی تگزاس بود. او قرار بود در یک تور در ۱۵ شهر دیگر آمریکا در اوایل دسامبر کنسرت برگزار کند.

خوان گابریل بیش از ۱۰۰ میلیون آلبوم در طول دوران حرفه‌ای کارش فروخته و در عین حال ترانه‌سرای هنرمندان متعددی بود که نوشتن ترانه‌های فیلم مکزیکی «نوبلزا رانچرا» در سال ۱۹۷۵ و سرودن ترانه‌های چهار فیلم دیگر از جمله آنهاست.

این خواننده نامزد دریافت چندین جایزه گرمی بود و در سال ۱۹۹۶ به عنوان چهره بیلبورد موسیقی لاتین شناخته شده بود.

با درگذشت این خواننده انریکه پنا رییس جمهوری مکزیک با صدور بیانیه‌ای درگذشت او را تسلیت گفت. وی نوشت: سوگوار مرگ خوان گابریل یکی از بزرگ‌ترین نمادهای موسیقی کشورمان هستیم. وی افزود: صدا و استعداد او زنده کننده فرهنگ مکزیک بود و موسیقی او به عنوان میراثی جهانی شناخته می‌شود. او خیلی زود ما را ترک کرد. روحش شاد.

این خواننده مردمی تنها در فاصله ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ پنج بار در راس چارت آلبوم‌های آمریکای لاتین جای گرفته بود و به گفته بیلبورد در راس همه هنرمندان و چهره‌های موسیقی آمریکای لاتین جای داشت.

او ۴۵ سال به کار موسیقی اشتغال داشت و برای ترانه‌های عاشقانه و ترانه‌های رمانتیکش شهرتی جهانی داشت. او خالق بیش از ۶۰ آلبوم بود.

با انتشار خبر درگذشت وی هواداران او در شبکه‌های اجتماعی خاطرات و نظراتشان درباره وی و موسیقی‌اش را با هم به اشتراک گذاشتند و از او به عنوان مایکل جکسون، مدونا یا التون جان لاتین یاد کردند.

امین بانی هوای دوری