نماهنگ عاشورایی ٬ اخبار موسیقی ٬ اخبار موسیقی ایران ٬ واوموزیک ٬ vavmusic

داغ «وداع» را جهانی روایت کردیم

9 شهریور 1399 3:10 ب.ظ اخبار موسیقی

نماهنگ «وداع» از تأثیرگذارترین محصولات عاشورایی محرم امسال در حوزه موسیقی و انیمیشن بود که ظرفیت‌های تازه‌ای را برای ارائه محتواهای دینی و آیینی با استانداردهای جهانی عیان کرده است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک علیرضا سعیدی: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) همه ساله بازار عرض ارادت هنرمندان حوزه‌های مختلف به‌واسطه تولید آثار عاشورایی، گرم می‌شود. در این میان گاه آثاری خلق می‌شود که علاوه‌بر عرض ارادت خالقان در موعد انتشار، استاندارد تولیدات مشابه را هم ارتقا می‌دهند و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک «دستاورد» برای «هنر عاشورایی» پرداخت؛ نماهنگ انیمیشنی «وداع» را هم که انتشارش در دهه نخست محرم بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد و از شبکه‌های تلویزیونی هم بازپخش شد، می‌توان یکی از همین دستاوردهای هنری در محرم ۹۹ به حساب آورد.

هفته گذشته آیین رونمایی از این نماهنگ عاشورایی با حضور تهیه‌کننده، کارگردان، مدیر تولید و شهروز حبیبی یکی از خوانندگان این اثر عاشورایی، در خبرگزاری مهر برگزار شد؛ نماهنگی که روایتی انیمیشنی لحظه خداحافظی حضرت سیدالشهداء (ع) با حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) است که در سه نسخه و با مرثیه‌سرایی به سه زبان فارسی، عربی و آذری به تصویر کشیده است.

«وداع» از تازه‌ترین محصولات مرکز موسیقی «مأوا» است که با نوای شهروز حبیبی به زبان ترکی، سید مجید بنی‌فاطمه به زبان فارسی و احمد فتلاوی به زبان عربی و در قالب انیمیشنی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد دانیال عطوفی، تهیه‌کنندگی صوت طاها چوگان باز به سرانجام رسیده است.

امین بانی هوای دوری