پُل مک کارتنی،گروه بیتلز ،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی جهان،واوموزیک

دستخط بی دقت و خط خورده ای از مک کارتنی که ۹۱۰ هزار دلار فروخته شد

24 فروردین 1399 6:36 ق.ظ جهان

دست نوشته «پُل مک کارتنی» گیتاریست و خواننده گروه بیتلز از ترانه «هی جود (Hey Jude)» این گروه، در یک حراجی به قیمت ۹۱۰ هزار دلار به فروش رسید که ۹ برابر برآوردهای اولیه بود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، جیسون واتکینز کارشناس موسیقی خانه مزایده جولین از این دست نوشته بی دقت و همراه با خط خوردگی به عنوان اثری بسیار نادر و ارزشمند یاد می‌کند و می‌گوید: این ترانه آشکارا یکی از ترانه‌های مشهوری است که همه با آن آشنا هستند. این دست نوشته در استودیو و به هنگام ضبط این ترانه توسط اعضای گروه به عنوان راهنما استفاده می‌شد.

 

در این مزایده که روز جمعه و به مناسبت پنجاهمین سالگرد از هم پاشیدن گروه بیتلز برگزار شد، بیش از ۲۵۰ قطعه و وسیله به جا مانده از این گروه به حراج گذاشته شد که از این میان یک هد درام مزین به لوگوی بیتلز که در نخستین تور این گروه انگلیسی به آمریکای شمالی در سال ۱۹۶۴ مورد استفاده قرار گرفته بود با قیمت ۲۰۰ هزار دلار و یک نقاشی از جان لنون و همسرش به قیمت ۹۳ هزار و ۷۵۰ دلار به فروش رفت.

این حراجی به دلیل نگرانی‌ها از شیوع کرونا به طور آنلاین برگزار شد.

گروه بیتلز یک گروه راک انگلیسی است که در دهه ۱۹۶۰ فعالیت خود را آغاز کرد و با فروش ۶۰۰ میلیون نسخه از آثار خود به یکی از پرفروش‌ترین گروه‌های موسیقی جهان تبدیل شد. اعضای این گروه بعد از ۱۰ سال همکاری، در سال ۱۹۷۰ میلادی از هم جدا شدند.

امین بانی هوای دوری