مهراد جم ،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

دلایل محبوبیت مهراد جم در بین جوانان چیست؟

20 خرداد 1399 10:32 ق.ظ ایران

 یکی از علایق جوانان امروزی گوش دادن به موسیقی است، سبک و روش خوانندگان در موسیقی نیز بسته به علاقه طرفدارانشان متفاوت است. سبک رپ که اقتباس شده از سبک آمریکایی است رفته رفته در ایران طرفداران خود را جذب کرد. خوانندگانی هستند که ابتدا به شکل زیر زمینی می خواندند بعدها با جا افتادن این سبک در کشور با مجوز رسمی آهنگ هایی را منتشر می کردند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، از جمله این خوانندگان که بین جوانان و نوجوانان محبوبیت ویژه ای یافته است مهراد جم است، این خواننده که تبدیل به ستاره سال ۹۸ شده به حدی محبوب است که طرفدارانش برای دانلود آهنگ جدید او همیشه اشتیاق دارند. این خواننده نوظهور نیز برای حفظ طرفدارانش تلاش کرده و مدام آهنگ جدید منتشر میکند تا بتواند در اوج شهرت و محبوبیت خود بماند. بیشترین طرفداران مهراد جم در سنین نوجوانی و بعد جوانی هستند. برای شناخت بیشتر این خواننده جوان در این مقاله همراه ما باشید و با خواننده محبوبتان آشنا شوید.

آیا مهراد جم یک اسم مستعار است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم: بله، نام اصلی این خواننده نام آشنا محسن سعیدی کیا بود و در اصل نام هنری او “مهراد جم” است. وی متولد ۱۴ مرداد ۱۳۷۶ در شهر آبادان و مجرد است اما در حال حاضر در تهران ساکن است. شاید تنها علت برگزیدن این نام هنری علاقه ی او به نام ” مهراد” بوده باشد، گفتنی ست که بنا به برخی گزارشات کلمه جم نیز به پیشنهاد مسعود جهانی (آهنگ ساز مشهور کشور) به کلمه مهراد چسبانده شده است.

مهراد جم از چه زمانی به هنر علاقه داشته است؟

جالب است بدانید که این خواننده مشهور اولین بار فعالیت خود را با بازیگری آغاز کرده است، او وقتی ۱۴ ساله بود در سال۱۳۹۰ در سریال “چای شیرین” ساخته پیمان ماندگار جلوی دوربین رفته و از همان زمان هم آواز خوانی او نظر بسیاری را به خود جلب کرد، علاقه او به هنر از سنین نوجوانی دلیلی بود تا بسیاری از افراد انتظار خواننده شدن او را در آینده داشته باشند.

ورود به عرصه موسیقی

مهراد جم درابتدای فعالیت خود در حوزه موسیقی به ساخت آهنگ و ترانه سرایی برای قطعه میثم ابراهیمی به نام”جان جان” پرداخت. او در تاریخ ۹اردیبهشت سال ۹۸ اولین قطعه خود به نام” شمال” را منتشر کرد و پس از آن در ۳۰م هماه ماه قطعه ی دوم خود به نام ” غمت نباشه” را تنها با یک فاصله ۲۱ روزه منتشر کرد. شاید یکی از دلایل محبوبیت مهراد جم در میان مردم نیز همین باشد که با فاصله کوتاه دو قطعه منتشر کرده است، چرا که پس از این دو قطعه منتشر شده او در بین مردم بسیار مشهور شد. لازم به ذکر است که تنظیم آهنگ غمت نباشهبه عهده مسعود جهانی بوده است و بسیاری از صاحب نظران حمایت و کمک های مسعود جهانی را دلیل شهرت و محبوبیت مهراد جم میدانند چرا که او تنظیم کننده وحامی گروه های موسیقی دیگری مثل هوروش بند نیز هست. مهراد جم با تیپ غربی خود و انتخاب القاب خاص برای خود بیشتر خودش را برسر زبان ها آورده است. با کمی دقت حتما متوجه شده اید که مهراد جم درتمام موزیک ویدیوهایش صورتش را می پوشاند و با همین دلیل برای خود لقب (مهراد هیدن) را برگزیده است.

مهراد جم چه سبک خوانندگی را می پسندد؟

مهراد جم در آهنگ های اولش تلاش کرده تا سبک خوانندگی اش را به رپ خوان های زیرزمینی نزدیک کند، اما صاحب نظران عرصه موسیقی بر این باورند که صدای این خواننده جوان در هر دو ترانه ضعیف بوده و شبیه کپی برداری از دیگر خوانندگان است. صاحب نظران معتقدند اگرچه چنین خوانندگانی مدتی را خیلی سریع پیشرفت می کنند و شاید روی بورس باشند اما مدتی بعد به فراموشی سپرده میشوند. چرا که اینگونه کپی برداری ها هرگز ابداعی جدید در سبک خوانندگی پدید نمی آورد.

ازدیگر نمونه آهنگ هایی که از مهراد جم منتشر شده آهنگ های:

_دلمو بردی

_خوابم برد

_خیالت راحت

_شیک و پیک

_گل بی گلدون

_نامرد بودی

که اکثریت این آهنگ ها با تنظیم شخص مسعود جهانی بوده و ترانه سرایی و آهنگ سازی این قطعه ها را خود مهراد جم انجام داده است.

بنابراین بیشترین علت محبوبیت این خواننده جوان و بالا رفتن درصد دانلود آهنگ جدید او حمایت مسعود جهانی و میثم ابراهیمی (خواننده ) است.

البته لازم به ذکر است که پس از رخداد ۱۳دی ماه سال ۹۸ و ترور سردار شهید قاسم سلیمانی او قطعه ای به نام “سردار” را هم به ایشان تقدیم نمود این کار ضمن اینکه دلی بوده و شاید به نوعی محوریت آرمانی و معنوی داشته است دلیلی برآن شد تا باز هم محبوبیت وی را در بین مردم افزایش دهد، چرا که مضمون آهنگ به دل شنوندگان نشسته است.

این خواننده جوان آنقدر طرفدار دارد که به محض انتشار یک قطعه موسیقی از او طرفدارانش خیلی سریع دانلود آهنگ می کنند و حمایت خود را از خواننده مورد علاقه شان نشان می دهند.

حضور مهراد جم روی آنتن زنده

این خواننده نسل جوان نوروز ۱۳۹۹ به برنامه زنده “فرمول یک” با اجرای علی ضیا نیز دعوت شد و آهنگی را هم روی آنتن زنده خوانده است، که البته واکنش برخی کاربران شبکه های اجتماعی هم در پی داشت. این اجرای زنده روی آنتن سیما نیز بر محبوبیت او نزد طرفدارانش افزود. مهراد جم در این برنامه هم همراه مسعود جهانی حاضرشد.

کنسرت اول مهراد جم

مهراد جم اولین کنسرت خود را در جزیره کیش روی صحنه برد که باز هم واکنش هایی را به خاطر رفتار های جنجالی وی در کنسرت به همراه داشت. عده ای از موسیقی دانان و خوانندگان ایرانی به رفتار های مهراد جم در کنسرتش اعتراضاتی را بیان کردند که با واکنش سریع مسعود جهانی و هادی حسینی تهیه کننده مهراد جم روبه رو شد.

امین بانی هوای دوری