علی فهیم دانش ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک، vavmusic

“رادیوپیام” و “رادیو آوا” در ABU برای اولین بار حضور یافتند

19 تیر 1399 7:47 ق.ظ ایران

مدیر شبکه رادیویی پیام و آوا بعد از راهیابی رادیو ایران با دو اثر “فریاد پروانه‌ها” و “شاخ آفریقا” اعلام کرد که رادیو پیام و آوا با دو اثر برگزیده راهی جشنواره آسیا اقیانوسیه شدند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، چندی پیش علی فهیم دانش مشاور رئیس صداوسیما و مدیرکل امور بین‌الملل رسانه‌ ملی درباره جزئیات انتخاب آثار برای حضور در جشنواره «ABU PRIZES 2020»، تصریح کرد: در میان آثار 9 اثر در رادیو و 8 اثر در تلویزیون انتخاب کرده‌ایم. محور جدید این جشنواره، احترام، شناخت، پذیرفتن خود و دیگران است. بخش عمده‌ای از تولیدات تلویزیونی شامل آثار شاخص استان‌ها می‌شود. برنامه‌هایی برای سایر ادیان خواهیم داشت و همچنین در زمینه محیط زیست آثاری را در جشنواره داریم. تلاش ما این است تا در جشنواره‌های بین المللی به سمت تجاری‌سازی برویم و حتی از تجربه‌های گذشته خود نیز استفاده و هم‌افزایی به دیگر نهاد‌ها داشتیم.

تاریخ برگزاری جشنواره «ABU PRIZES 2020» مشخص نیست و قرار بوده در آذرماه به میزبانی ویتنام برگزار شود. حالا باید دید روند شیوع ویروس کرونا برگزاری این جشنواره را به شکل و شمایل غیرحضوری تبدیل خواهد کرد و یا باید منتظر بمانیم و این جشنواره در تاریخ و زمان دیگری برگزار شود.

حضور «رادیوپیام» و «رادیو آوا» برای اولین بار در ABU

رادیو پیام و آوا با دو اثر برگزیده از مجموع 16 اثر رادیویی ارسالی سازمان صدا و سیما به جشنواره ABU2020 را به خود اختصاص داد. شهرام ملازاده مدیرشبکه رادیویی پیام و آوا به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: شبکه رادیویی پیام و رادیو آوا برای اولین بار به جشنواره بین‌المللی رادیو و تلویزیون آسیا واقیانوسیه ABU راه پیدا کردند.

وی افزود: شبکه رادیویی پیام بابرنامه “کاردستی در خانه” دربخش محتوای دیجیتال و رادیو آوا در بخش مستند بابرنامه “استودیو” در بخش آگهی خدمات اجتماعی CSA به جشنواره ABU امسال راه یافته‌اند.

مدیر رادیو پیام گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی و حضور کودکان و نوجوانان در خانه، رادیو پیام برای سرگرمی، ایجاد تنوع در رادیو نمای شبکه پیام و آوا و آشتی کودکان با رسانه رادیو، ذیل پویش ملی «ایران من» برنامه “کاردستی درخانه”را با موضوع ساخت کاردستی و نقاشی، طراحی و به اجرا گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: این طرح مورد استقبال گسترده خانواده‌ها قرار گرفت و ارتباط خوبی با این طرح برقرار شد. نظر به ظرفیت و تعاملی بودن طرح با محتوای دیجیتال و برنامه “استودیو” رادیو آوا با موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب به تهیه‌کنندگی محسن شاهمرادی برای شرکت در جشنواره ABU2020 ارسال و جزء برنامه‌های برگزیده رسانه‌ملی در جشنواره آسیا و اقیانوسیه شد.

رادیو ایران با «فریاد پروانه‌ها» و«شاخ افریقا» به abu رفت

از مجموع آثار ارسالی به اداره‌کل امور بین‎الملل سازمان صداوسیما، 8 اثر رادیویی و تلویزیونی انتخاب و به جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا- اقیانوسیه امسال معرفی شده‎اند. رادیو ایران با دو برنامه «فریاد پروانه‌ها» و «شاخ آفریقا» در جشنواره) abu اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه) سال 2020 به مرحله نهایی راه یافت.

اثر «فریاد پروانه‌ها» به تهیه‌کنندگی راضیه حسینعلی در خصوص تغییر رنگ بال پروانه‌ها در اثر آلودگی هواست. حسینعلی درباره اهداف این برنامه گفت: هدف من از ساخت این برنامه هشدار و مراقبت از زمین در برابر اثر آلودگی هوا و تغییرات اکوسیستم بود.

«فریاد پروانه‌ها» در بخش گزارش خبری به مرحله نهایی راه یافت. «شاخ آفریقا» برنامه دیگری است که از رادیو ایران به تهیه‌کنندگی زهرا قائدی منتخب شد.

قائدی در خصوص این برنامه گفت: «شاخ آفریقا» قصه پزشک بدون مرز است. روایتی است از یک ایرانی که هر نقطه این کره خاکی نیاز به کمک باشد نام ایران و ایرانی را برجسته می‌کند.

«شاخ آفریقا» در بخش مستند به مرحله نهایی راه یافت.

امین بانی هوای دوری