اخبار موسیقی جام جهانی

راکرهای فمینیست، اخلال‌گران فینال جام جهانی

26 تیر 1397 8:24 ق.ظ خارج از گود

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک اتفاق حاشیه‌ای بازی فینال جام جهانی که دیروز در شهر مسکو روسیه صورت گرفت در واقع اقدامی اعتراضی از جانب پوسی رایت یک گروه موسیقی روسی بود و به گزارش سی‌ان‌ان این گروه مسئولیت برهم‌زدن نظم بازی را برعهده گرفت و اعلام کرد هدف آنها از ایجاد اختلال در این بازی مهم جلب توجه به بی‌عدالتی‌های سیاسی روسیه بوده است.

دقایقی پس از شروع نیمۀ دوم بازی فینال جام جهانی که میان تیم‌های کشور فرانسه و کرواسی برگزار شد چهار نفر شامل سه زن و یک مرد در پوشش پلیس به میان زمین بازی دویدند و دقایقی طول کشید تا تیم حراست بازی بتواند آنها را از زمین خارج کند.

این اتفاق در حالی رخ داد که اکثر تماشاچیان حاضر در استادیوم و همچنین مخاطبانی که از تلویزیون‌های خود بازی را می‌دیدند فکر کردند اخلال‌گران از هواداران ستاره‌های فوتبال هستند و به قصد دیدار با بازیکنان محبوبشان دست به این اقدام زده‌اند.

گروه پوسی رایت در بیانه‌ای مسئولیت ایجاد اختلال در بازی را برعهده گرفت و اعلام کرد که خواهان آزادی زندانیان سیاسی، توقف بازداشت معترضان پوتین و ایجاد یک رقابت سالم سیاسی در روسیه است.

مقام‌های روسیه گروه پوسی رایت را به نقض حقوق تماشاچیان و قانون شکنی به خاطر پوشیدن لباس پلیس متهم کردند و به گزارش اینترفاکس احتمالا این چهار فرد را به انجام خدمات اجتماعی و پرداخت جریمه محکوم خواهند کرد.

این گروه پیش از این نیز دست به اقدامات اعتراضی متعددی زده بود و یک بار در فوریه ۲۰۱۲ در کلیسای جامع مسکو در مخالفت با پوتین و سیاست‌های او برنامه‌ای را اجرا کرد که از جانب کلیسای ارتدوکس مسکو بی‌حرمتی به تقدسات خوانده شد و دادگاهی در مسکو سه تن از اعضای آن را به جرم «اوباش‌گری» به دو سال زندان محکوم کرد.

گروه پانک راک پوسی رایت که در سال ۲۰۱۱ در مسکو تشکیل شد یک گروه فمینیست و مخالف ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین است که از ابتدای تشکیل تا به امروز ۱۱ عضو متغیر داشته است. اعضای این گروه همگی زن و بین ۲۰ تا ۳۳ سال هستند و بسیاری از اقدامات آنها ذیل پرفورمنس‌های گوئریلا تعریف می‌شود.

علی لهراسبی بارون میزنه