محمد اطیابی ،اخبار موسیقی ،اخبارموسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

رایزنی با شورای شهر تهران برای حل بیمه بیکاری هنرمندان موسیقی

22 فروردین 1399 11:16 ق.ظ ایران

رییس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران از رایزنی با شورای اسلامی شهر تهران درباره حل مشکل پرداخت بیمه بیکاری تعدادی از فعالان موسیقی خبر داد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، محمد اطیابی رئیس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران ضمن ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های انجام‌گرفته این نهاد صنفی در هفته‌های گذشته پس از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران طی هفته‌های گذشته پس از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ که تمام دنیا را درگیر خود کرده نهایت تلاش خود را انجام داده تا نسبت به حل مشکلات صنفی هنرمندان موسیقی اقداماتی را در چارچوب وظایفی که به عهده دارد، انجام دهد. در این راستا ما همکاری‌های مستمری با تعدادی از مجموعه‌های مختلف داشتیم که بتوانیم کارهایی را انجام دهیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که طی روزهای اخیر به‌شدت پیگیر آن هستیم بحث بیمه بیکاری برخی از هنرمندان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است تا آن دسته از فعالانی که اکنون در قالب این بیمه تحت حمایت صندوق اعتباری هنر قرار دارند، بتوانند از بیمه بیکاری نیز بهره‌مند شوند. در این راستا مشغول رایزنی‌های متعددی با صندوق اعتباری هنر و سازمان تأمین اجتماعی هستیم که هر چه زودتر این مشکل نیز برطرف شود. البته بنا داریم در رابطه با این بحث مهم که به اعتقاد من در این روزها بسیار اهمیت دارد رایزنی‌هایی را نیز با اعضای شورای اسلامی شهر تهران داشته باشیم که امیدوارم در این زمینه نیز بتوانیم به نتایج مثبتی برسیم.

اطیابی درباره برخی از اقدامات انجام‌گرفته دیگرِ انجمن طی هفته‌های اخیر بیان کرد: مصوبه تخفیف کامل یک فصل یا سه‌ ماه از حق عضویت سالانه اعضا در سال ۱۳۹۹، ارسال یک نامه سرگشاده به رئیس جمهور مبنی بر خودداری دولت از دریافت حق سهم بیمه کارگری فعالان عرصه موسیقی، پرهیز برخی از نهادها در اعمال محدودیت برای تدریس موسیقی در فضای مجازی ازجمله اقداماتی است که طی هفته‌های گذشته صورت گرفته و امیدواریم ماجرا به سمتی هدایت شود که شاهد مرتفع شدن مشکلات صنفی اهالی موسیقی باشیم.

رئیس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران در پایان گفت: ما طی هفته‌های اخیر شاهد اتفاقات ناخوشایندی در حوزه موسیقی بودیم که ممکن است منجر به تعطیلی آموزشگاه‌های موسیقی شود. در این روزها که کنسرت‌ها نیز لغو شده است دیگر منبع درآمدی هم برای اهالی موسیقی وجود ندارد و این صنف در کنار سایر اصناف هنری در حوزه معیشت دچار مشکل شده است و امیدوارم در این راستا مدیران دولتی هرچه زودتر به فکر حل معضلات باشند.

امین بانی هوای دوری