رحیم شهریاری،رستاک،لیان،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک

رحیم شهریاری، به جای لیان و رستاک در برج میلاد

14 فروردین 1399 8:07 ق.ظ ایران

با تغییری ناگهانی در برنامه آنلاین نوروزخانه، روز گذشته خبری مبنی بر لغو کنسرت گروه رستاک و اجرای گروه لیان به جای آن، منتشر شد. این در حالی ست که در نهایت و در ساعت مقرر، مخاطبان با اجرایی دیگر مواجه و تماشاگرِ کنسرت آنلاین رحیم شهریاری در ششمین شب نوروزخانه شدند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، بر اساس برنامه ای که کادر نوروز خانه منتشر کرده و تاریخ اجراهای گروه های داوطلب در این رویداد موسیقاییِ آنلاین مشخص شده بود، گروه رستاک باید در ششمین شب نوروز خانه یعنی شامگاهِ گذشته، در برج میلاد کنسرت آنلاین برگزار می کرد. صبح روز ۱۳ فروردین اما، طی خبری اعلام شد که گروه موسیقی لیان به جای گروه رستاک در برج میلاد حاضر خواهند شد و در ششمین شب این رویداد به اجرای کنسرت آنلاین می پردازد. با این حال شب گذشته هیچ کدام از این دو گروه بروی استیج نرفته و مخاطبان شاهد کنسرت آنلاین رحیم شهریاری، خواننده آذری شدند.

گروه رستاک پست تازه ای را در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته با این مضمون که: «همراهان عزیز، کنسرت آنلاین کروه رستاک که قرار بود در تاریخ سیزدهم فروردین برگزار شود به زمان دیگری موکول شد. و به زودی تاریخ دقیق این اجرا از طریق اینستاگرام رسمی گروه اطلاع رسانی خواهد شد.»

این جابجایی اما گویا از سوی کادر اجرایی برنامه نوروز خانه ایجاد شده و نه از سوی گروه رستاک و مهدی تفرشی، مدیر برنامه این گروه اعلام کرده بود که رستاک مشکلی با زمان اجرا و کنسرت سیزدهم فروردین نداشته است. از سویی دیگر علیرغم اینکه در کنداکتور منتشر شده در کانال تلگرامی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاریخ اجرای گروه رستاک به۲۰ فروردین موکول شده بود، مدیر برنامه این گروه اما عنوان کرده است برای دریافت اطلاعات دقیق فقط به صفحه رسمی آنها در اینستاگرام مراجعه شود.

با تمام این تناقضات و جابجایی ها، بی هیچ توضیحی رحیم شهریاری، خواننده آذربایجانی شناخته شده کشورمان اجرای شامگاه گذشته را از آن خود کرده و مخاطبان را غافلگیر کرد. اجرایی که در جدول اجرایی رویداد نوروزخانه قبلا قید نشده بود.

شهریاری در اجرای شب گذشته خود قطعاتی از آثار قدیم و جدید خود و قطعات فولکوریک آذری نظیر «سنی من یامان سویرم»، ( تو را بیش از اندازه دوست دارم)، «یاواش یئری» (آهسته راه برو)، «علی بالا باشماخلارین یاغلارام» ( علی جان کفشهایت را واکس خواهم زد)، «اولماز اولماز» ( نمی‌شود نمی‌شود)، «آیریلیق» (جدایی)، «باخ باخ» ( ببین ببین)، «ساری گلین» (عروس بلوند) و «آذری قیز» (دختر آذربایجانی) را برای مخاطبان در خانه اجرا کرد.

این هنرمند همچنین در بخشی از کنسرتش به یاد کادر درمانی کشورمان در این روزهای سخت گفت: «در این شب های خلوت شهرهای کشورمان ما این امنیت و آرامش کامل را مدیون زحمات پرسنل نیروهای انتظامی هستیم و از همین جا وظیفه خود می‌دانم از زحمات این عزیزان تشکر کنم.»

در راستای تمهیدات اندیشیده شده توسط مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری برای تشویق و ترغیب مردم به در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران با ۱۵ اجرا در حال برگزاری است. این کنسرت‌ها به‌صورت آنلاین از طریق سایت www.TVA.IR پخش می شوند.

امین بانی هوای دوری