یوهان یوهانسون ٬ اخبار موسیقی ٬ اخبار موسیقی ایران ٬ واوموزیک

رونمایی از تنها فیلم آهنگساز فقید در برلیناله

7 بهمن 1398 8:57 ق.ظ جهان

«یوهان یوهانسون» آهنگساز فقید ایسلندی با فیلمی بلندی در مقام کارگردان به جشنواره‌ی فیلم برلین بازمی‌گردد. «آخرین و اولین انسان‌ها» (Last and First Men) با گویندگی «تیلدا سوئینتون» یکی از هفت عنوانی است که نمایش آن در برلین تأیید شده است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک دیگر عناوین شامل «پینوکیو» به کارگردانی «متئو گارونه»، «هیلادی» ساخته‌ی «نانت برستین»، «شارلاتان» اثر «اگنیشکا هولند»، و «شنا تا آبی شدن دریا» به کارگردانی «جیا ژنگ-که» می‌شود. پروژه‌های تلویزیونی «جیسون سیگال» و «دیمین شزل» نیز در بخش برنامه‌های تلویزیونی برلین به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ۳۰نما، یوهانسون با دو فیلم «تئوری همه‌چیز» (The Theory of Everything) و «سیکاریو» (Sicario) در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نامزد اسکار بهترین موسیقی متن را کسب کرد. «سیکاریو»‌ تنها یکی از چندین پروژه‌ی مشترک یوهانسون و «دنی ویلنوو» بود. دیگر آثار یوهانسون شامل «ظهور» (Arrival)، «زندانیان» (Prisoners)، و «مندی» (Mandy) می‌شود.

یوهانسون در فوریه سال ۲۰۱۸ در سن ۴۸ سالگی درگذشت. او استاد «هیلدور گودانادوتیر» بود که اخیراً با «جوکر» (Joker) برنده‌ی گلدن گلوب و نامزد اسکار شده است.

«آخرین و اولین انسان‌ها» از رمانی علمی-تخیلی به همین نام نوشته‌ی «اولاف استاپلیدن» و آرت بوک عکاس آلمانی «یان کمپنارس» به نام «اسپومنیک» الهام گرفته شده است. یوهانسون یک ماه در منطقه‌ی بالکان به فیلمبرداری از بناهای یادبود جنگ جهانی پرداخت. او فیلم را با دوربین ۱۶ میلی متری و به صورت سیاه و سفید ضبط کرد.

«آخرین و اولین انسان‌ها» اولین و آخرین فیلم بلند یوهانسون خواهد بود. او پیش‌تر فیلم کوتاهی به نام «پایان تابستان» را ساخت.

امین بانی هوای دوری