حمیدرضا نوربخش ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی جهان، واوموزیک،vavmusic

رییس‌‌جمهور لبنان از خلقِ «بی‌تابی بلقیس» تشکر کرد

17 آبان 1399 4:26 ب.ظ جهان

«میشل عون» -رئیس‌جمهور لبنان-، از قطعه‌ی موسیقیایی «بیروت! درد تو، درد من است» ساخته‌ی «فردین خلعتبری» و آواز «حمیدرضا نوربخش» قدردانی کرد. شعر این اثر با عنوان «بی‌تاب بلقیس» سروده «آهورا ایمان» در تالار وحدت به اجرا درآمد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، بعد از اهدای این اثر به رئیس‌جمهور لبنان از طرف محمدجلال فیروزنیا – سفیر ایران در لبنان – «نبیل شدید» مدیرکل تشریفات و امور بین‌الملل ریاست جمهوری این کشور در نامه‌ای، ضمن تحسین این اثر هنری از سوی میشل عون رئیس‌جمهور لبنان، مراتب قدردانی او را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است: «این هدیه فرهنگی با ارزش تولیدی رایزنی فرهنگی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی که پیام وفاداری و همبستگی با لبنان و شهدای انفجار بندر بیروت بود، مورد توجه و خوشایند جناب رئیس‌جمهور قرار گرفت به ویژه آن که به عنوان یکی از بزرگترین تولیدات موسیقایی از نظر محتوا و نشر آن به شمار می‌رود. اضافه بر این‌که نشان‌دهنده عمق روابط میان لبنان و ایران در سطوح مختلف و برخاسته از دوستی و پیوند دو ملت دوست با یکدیگر بوده و میزان مشارکت ایران با لبنان و ملت آن در مصیبت دردناک و سختی‌هایی که در مسیرشان با آن روبرو هستند را نشان می‌دهد.»

در این نامه همچنین خطاب به سفیر ایران آمده است: «رئیس‌جمهور درخواست می‌نماید مراتب تشکر خود را به رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران به خاطر حمایت از لبنان و همراهی با این کشور در تمام عرصه‌ها، ابلاغ نموده و همچنین از برپاکنندگان این کار ویژه تشکر نموده و برای آنان پیشرفت روزافزون و کارهای برجسته‌تری را آرزو می‌نماید.»

امین بانی هوای دوری